15 detalii incredibile despre ZARA

ZARA a devenit cel mai cunoscut și mai profitabil brand vestimentar din lume. Este prezent în 91 de țări, fiind apreciat pentru produsele cu aspect high-end, precum cele ale marilor case de modă, dar la prețuri foarte accesibile. Iată 15 detalii incredibile despre brandul spaniol și cât de dezvoltată a ajuns această afacere.

Brandul Zara a fost fondat în anii 70 de spaniolii Amancio Ortega și Rosalie Mera. Timp de mai bine de un deceniu a fost fidel pieței autohtone și celei din Potugalia, pentru ca apoi să se extindă în Mexico, Statele Unote, Suedia și apoi în toată lumea.

Produsele sale au fost gândite a avea aspect high-end, precum cele ale marilor case de modă, dar realizate din materiale mai ieftine și având, prin urmare, prețuri foarte accesibile.

Afacerea a crescut enorm, în 2016 compania a avut o cifră de afaceri de 15,9 miliarde de dolari, iar proprietarul, Amancio Ortega, a ajuns să dețină o avere de peste 71 de miliarde de dolari.

Există multe detalii interesante despre modul în care se derulează acest business gigant. Vă prezentăm doar 15 lucruri pe care probabil nu le știați despre brandul pe care îl vizitați atunci când intrați în marile centre comerciale.

  1. ZARA lansează anual peste 12.000 de modele de piese vestimentare ori accesorii. Merge pe ideea de Cheap fast Fashion. Are o echipă numeroasă de designeri și o capacitate de producție imensă care face ca hainele și accesoriile să fie produse în timp record.
  2. Fondatorul este cel mai bogat om din Europa și al doilea din lume – 71.9 miliarde de dolari. Deține Inditex, grupul ce include branduri mari precum Zara, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Uterque, ce se găsesc in 91 de țări.
  3. Jumătate din produse sunt încă produse în Spania, în fabricile din Galicia.
  4. Brandul era inițial numit Zorba, însă s-a renunțat la acest nume după ce, la mică distanță s-a descoperit un local Zorba Lounge. S-a păstrat fontul totuși din logo-ul inițial.
  5. A renunțat în mare parte la substantele toxice de prelucrare a materialelor. Complet se va renunța în anul 2020
  6. Depozitul central este de 9 ori mai mare decât cel al imensului Amazon – aproape 500.000 de metri pătrați.
  7. 15 zile durează din momentul în care e desenat modelul până ce produsul este pus în magazin. În mod normal durează cam 6 luni la alte branduri.
  8. Compania nu investește în reclame TV ci în deschiderea unor noi magazine. Asta aduce și un trafic mai mare în magazine pentru ca publicul intră mai des să vadă ce produse noi au mai apărut.
  9. De doua ori s-a creat scandal în jurul brandului Zara. S-a considerat că anumite produse aveau mesaj antisemit. În 2007 o geantă parea ca are semnul Svastica, apoi o pijama de copii din 2014 semăna cu uniforma evreilor din lagărele de concentrare naziste. Produsele au fost retrase imediat ce s-au iscat scandalurile.
  10. A cheltuit 324 de milioane de dolari pentru închirierea, amenajarea și deschiderea magazinului de pe 5th avenue din New York, una din cele mai bune locații din oraș.
  11. Amancio Ortega ia încă pranzul zilnic în cafeteria Zara. Este discret și nu oferă niciodată interviuri.
  12. Chiar și fețele regale poartă Zara. Kate Middleton e un exemplu.
  13. Vitrinele sunt desenate și produse în centrul din Spania.
  14. Amancio Ortega a fost cel mai bogat om din lume doar într-o singură dimineață. Pe 23 octomrbie 2015 l-a depășit pe Bill Gates pentru câteva ore. Fondatorul Microsoft a recuperat terenul rapid.
  15. Nu au existat poze publice cu Amancio Ortega până în 1999. Nimeni nu știa cum arată. În mod cu totul neașteptat, poartă zilnic acelasi tip de pulover albastru cu camașă albă și preferă un stil de viață simplu.

Sursa: www.adpm.ro

Adauga un comentariu

*