„Drogurile, drum cu sens unic”!

Miercuri 16 aprilie, de la ora 11.00 la Universitatea „George Bacovia” Bacău (Amfiteatrul A2) la conferinţa de presă în cadrul căreia va fi lansată campania locală de informare „DROGURILE – DRUM CU SENS UNIC”. Această campanie, ce are drept scop general conştientizarea populaţiei la risc, în special copii, adolescenţi şi tineri şi, în subsidiar, a populaţiei generale, asupra riscurilor consumului de droguri şi de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive, prin activităţi de informare  şi de promovare a serviciilor oferite de sistemul naţional integrat de prevenire şi asistenţă a consumatorilor de droguri, îşi propune ca un număr semnificativ de cetăţeni (copii, tineri şi adulţi) din judeţul Bacău să fie informaţi faţă de fenomenul drogurilor. Demersului nostru s-au alăturat mai multe instituţii şi autorităţi locale: Instituţia Prefectului – judeţul Bacău, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Bacău, Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Bacău, Centrul de Informare Europeană Europe Direct Bacău, Asociaţia Prevenirea Adicţiei şi Comportamentului Adictiv şi Universitatea „G. Bacovia” Bacău. Cu acest prilej, vor fi înmânate şi diplomele de participare pentru un număr de 23 de jandarmi din cadrul celor 2 unităţi din judeţul Bacău, care au participat în luna septembrie 2013 la „Cursul de formare de bază în domeniul drogurilor” organizat de Agenţia Naţională Antidrog prin intermediul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Bacău, în cadrul programului „helpNET – Reţeaua Locală Antidrog 2013 -2014

Scopul campaniei:

Conştientizarea populaţiei la risc, în special copii, adolescenţi şi tineri şi, în subsidiar, a populaţiei generale, asupra riscurilor consumului de droguri şi de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive, prin implementarea unei campanii de informare şi media şi de promovare a serviciilor oferite de sistemul naţional integrat de prevenire şi asistenţă a consumatorilor de droguri.  

Obiectivele specifice ale campaniei

Informarea unui număr de 1000 de copii şi adolescenţi din judeţul Bacău cu privire la riscurile consumului de substanţe psihoactive, în perioada mai – decembrie 2014. Realizarea unei campanii de informare a publicului larg, prin intermediul spotului video „Drogurile – drum cu sens unic!”, în perioada septembrie – decembrie 2014.  Realizarea a 100 de materiale informative (afişe A3) şi a unui banner cuprinzând logo-ul campaniei. Informarea a 50 de specialişti şi decindenţi din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice locale din judeţul Bacău cu privire la desfăşurarea campaniei şi  importanţa activităţilor de prevenire în comunitate, în perioada mai – decembrie 2014. Organizarea a 2 dezbateri publice locale referitoare la importanţa activităţilor de prevenire a consumului de droguri, modalităţi de realizare a acestora, actorii sociali implicaţi în prevenire şi diseminarea bunelor practici în domeniu, în perioada mai – noiembrie 2014.

 Parteneri în proiect:

Instituţia Prefectului – judeţul Bacău, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Bacău, Gruparea Mobilă de Jandarmi Bacău, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Bacău,  Centrul de Informare Europe Direct Bacău, Asociaţia Prevenirea Adicţiei şi Comportamentului Adictiv Bacău, Universitatea „George Bacovia” Bacău.

Parteneri media: Trustul de presă Desteptarea Bacău, Ziarul de Bacău, Observator de Bacău, Contrasens,  Inima Bacăului, 1 TV Bacău, Realitatea TV Bacău, TVR Iaşi, Euro TV Bacău, TV KIT Oneşt, Radio Trinitas, Mega Bac[u,  SC MatMedia Bacău, SC Grafit Invest Bacău 

Grupul ţintă al proiectului şi număr beneficiari

Beneficiarii direcţi:

  • 1000 copii şi adolescenţi din unităţile de învăţământ din judeţul Bacău;
  • 50 specialişti şi decindenţi din cadrul autorităţilor publice locale din judeţul Bacău

Beneficiarii indirecţi:

  • 1000 de părinţi ai copiilor şi adolescenţilor participanţi la activităţile de informare
  • 1000 de copii şi adolescenţi care vor viziona spotul şi afişele campaniei
  • 300 de cadre didactice care vor viziona spotul şi afişele campaniei
  • 5000 de persoane – care vor viziona spotul campaniei
  • Comunitatea locală în ansamblul ei 

Zonele de implementare (locaţia proiectului): Judeţul Bacău 

Durata proiectului: 9 luni ( aprilie – decembrie  2014

Marta BUTNARU 

Adauga un comentariu

*