Casa Corpului didactic nu se afla in vacanta!

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău va organiza în această perioadă, în cascadă, două programe de formare continuă.Unul dintre acestea, „Psihopedagogia – de la teorie, la practică”, avizat de Ministerul Educației, este destinat cadrelor didactice debutante din învăţământul preuniversitar, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban. Programul este coordonat de profesor formator Elena Hussar şi va debuta marţi, 04 februarie 2014, la ora 10.00, în Sala de conferinţe a I.S.J. Bacău, unde sunt aşteptate peste 80 de cadre didactice. Scopul acestuia urmăreşte abilitarea cursanţilor de a proiecta şi derula activităţi didactice de calitate şi eficiente, odată cu conştientizarea fundamentelor psihologice ale pedagogiei. Dintre obiectivele programului amintim: identificarea domeniului specific psihopedagogiei, operarea cu cele mai importante concepte, legi şi explicaţii de tip psihologic, care se pot aplica în pedagogie, analiza unor secvenţe de activităţi didactice, din perspectiva corelaţiei psihologic – pedagogic şi proiectarea conştientă a unor momente de  activităţi didactice, fundamentate pe suport psihologic. Cel de-al doilea program de formare continuă, intitulat „Strategii de consiliere psihopedagogică a părinţilor”, acreditat de Ministerul Educației, este, de asemenea, destinat tuturor cadrelor didactice din sistemul preuniversitar. El va fi relansat  miercuri, 05 februarie 2014, la ora 10.00, la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău (Corpul A). Cu această ocazie C.C.D. Bacău a invitat să participe peste 100 de cadre didactice din municipiul Bacău (educatoare şi învăţători) dar şi din comunele Buhoci, Letea – Veche, Luizi Călugăra, Măgura, Mărgineni, Nicolae Bălcescu, Sărata şi Săuceşti (educatoare, învăţători şi profesori). Acesta este fundamentat pe opţiunile strategice ale politicii educaţionale din România, în contextul sistemului educaţional european, stabilit prin Strategia „Europa 2020”, se va desfășura pe parcursul a 40 de ore, teorie și aplicații și este purtător a 10 credite profesionale transferabile. Scopul programului de formare derivă din prevederile Legii Educaţiei Naţionale, care prevede obiectivele generale, precum şi principiile care guvernează politicile educaţionale din România. De asemenea, aceeaşi lege stipulează dezvoltarea profesională, prin „dobândirea unor competenţe complementare, prin care se extinde categoria de activităţi ce pot fi prestate în activitatea curentă, cum ar fi, predarea asistată de calculator, predarea în limbi străine, consilierea educaţională şi orientarea în carieră, educaţia adulţilor şi altele”. Obiectivele programului sunt centrate pe activizarea şi dezvoltarea cunoștinţelor dobândite prin formarea iniţială în domeniul psihopedagogic şi metodic, dar şi pe formarea de noi capacități, în acord cu obiectivele educaţionale prioritare ale Uniunii Europene, stipulate în Strategia „Europa 2020”, precum reducerea ratei de abandon şcolar sub 10%; cel puţin 95% dintre copii să fie înscrişi în ciclul de învăţământ preşcolar; creşterea la 15% a nivelului de participare a adulţilor, în sistemul de învăţare de-a lungul vieţii. Prin obiective, conţinut şi strategie, programul „Strategii de consiliere psihopedagogică a părinţilor” susţine promovarea în practică, la standarde de calitate superioare, a misiunii asumate de Legea Educaţiei Naţionale, care stipulează și „formarea, prin educaţie, a infrastructurii mentale a societăţii româneşti, în acord cu noile cerinţe, derivate din statutul României de ţară membră a Uniunii Europene”. Funcţia principală a programului de formare propus este aceea de dezvoltare şi extindere a competenţelor psihopedagogice, precum şi de formare a unora noi, în domeniul educaţiei adulţilor, ca părinţi. Programul asigură o pregătire generală, sub aspect teoretic, dar şi o pregătire specifică, sub aspect metodologic şi practic, ce poate fi aprofundată şi dezvoltată individual, conform opţiunilor cursantului. Curriculum programului, centrat pe noutăţi în domeniul strategiilor de consiliere psihopedagogică a adulţilor, configurează un câmp de formare în care cursantul dobândeşte informaţii ştiinţifice, dezvoltă competenţe socio-profesionale specifice, valorifică experienţa personală şi exersează tehnici de aplicare a cunoştinţelor în situaţii educaţionale, reale sau prefigurate. Tehnicile aplicative, propuse spre reflecţie şi antrenament, vor permite asimilarea unui management educaţional, fundamentat de ultimile noutăţi în domeniul educaţiei adulţilor – părinţi şi, implicit, formarea competenţelor specifice în trasee personalizate. Totodată, programul propune construirea unei noi atitudini asupra educaţiei adulţilor, profesori şi părinţi, adaptate la cerinţele europene, prin calitate şi cunoaştere, precum şi abilitarea cadrelor didactice cu noi strategii de cointeresare a familiei, ca factor educaţional, înr-o societate dinamică.  Echipa de formatori este alcătuită din: prof. Maria Mătăsaru, coordonatoarea proiectului,  lector univ. dr. Elena Seghedin, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei –  Universitatea „Al. I. Cuza” din Iaşi, prof. Elena Hussar, prof. Viorica Pricopoaia, prof. Carmen Nedelcu și prof. Maria Chiriloaie. “Chiar dacă colegii noştri sunt în vacanţă, noi folosim, ca și până acum, acest interval, pentru a veni în întâmpinarea lor, deoarece solicitările pentru formare continuă în judeţul nostru sunt numeroase. Aşadar, am hotărât să lucrăm susţinut şi să micşorăm presiunea din acest moment. Cred că o să reuşim, deoarece ne bazăm pe colaborarea tuturor formatorilor implicaţi în aceste programe”, a declarat prof. Gabriel Stan, director CCD Bacău.

 

 

 

 

Adauga un comentariu

*