România şi Ungaria au semnat acorduri pentru conexiunea autostrăzilor de la frontieră

Acordurile vizează conexiunea cu autostrăzile Csanadpalota-Mako-Szeged şi Nagykereki-Szolnok.

Scopul acestora este de a crea condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea autostrăzilor din România cu cele de pe teritoriul Ungariei, de a stabili punctele de conexiune între cele două autostrăzi, pe linia frontierei comune şi de a reglementa condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere.

România şi Ungaria vor înfiinţa câte un grup de lucru alcătuit din experţi, pentru fiecare conexiune de autostradă, care se va reuni alternativ pe teritoriile celor două state, şi la care vor participa specialişti din domeniul proiectării, construcţiei, întreţinerii şi managementului de drumuri şi poduri.

„De la întâlnirea cu domnul Volner de la Bucureşti din decembrie 2010 s-au realizat progrese considerabile în contractarea fondurilor europene pentru infrastructura de transport, după ce în ultimele luni am semnat contracte de 1,4 miliarde de euro. Numai pentru autostrăzile de pe Coridorul IV, pe tronsonul Nădlac-Sibiu, contractele însumează 1,12 miliarde de euro, ele urmând a fi finalizate în 2013”, a declarat Boagiu într-un comunicat.

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru suma de 115,8 milioane euro. Lotul al doilea va fi proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Autostrada Cluj-Napoca-Santăul Mare (Borş) face parte din Autostrada Transilvania, proiect început în 2003 de compania americană Bechtel pe traseul Braşov-Cluj Napoca-Borş (415 km). Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri. Sursa de finanţare pentru acest proiect este exclusiv bugetul de stat.

În luna mai, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România avea o datorie către Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adaugă TVA în valoare de 90,3 milioane lei.

Adauga un comentariu

*