Manifestare de anvergura la Slanic Moldova

manifestare.jpgÎncepând de astazi, 1 octombrie 2009, pâna pe 11 octombrie 2009, la Hotelul „Venus” din Slanic Moldova – se vor desfasura programele de formare „Tineret Român – Tineret European! – training de initiere in dezbaterile Karl Popper” (1 – 4 octombrie 2009) si „Suntem Europeni! – comunicam mai bine, training de arbritaj in dezbaterile Karl Popper” (8 – 11 octombrie 2009), organizate de Asociatia Româna pentru Dezbateri, Oratorie si Retorica (A.R.D.O.R.) Moldova si Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau. Acestea isi propun, ca obiectiv principal, promovarea valorilor democratice, prin tehnica dezbaterilor parlamentare si legislative „Karl Popper”.
Pentru a diversifica oferta educationala si pentru a oferi tinerilor posibilitatea de a promova valorile democratice, folosind metoda dezbaterilor ca metoda nonformala, proiectul care este finantat de Ministerul Tineretului si Sportului, Directiile Judetene pentru Tineret Bacau, Botosani, Braila, Galati, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui si de Posta Română, a atras un numar de 60 profesori de la cele mai importante unitati de invatamânt liceal din aceste judete. Ulterior, acestia vor disemina in scolile de unde provin cunostintele dobândite si vor înfiinta cluburi de dezbateri in cadrul carora se vor organiza activitati specifice. Astfel de cluburi funcţioneaza deja la Bacau, Buhusi, Botosani, Focsani, Galati, Iasi, Piatra Neamt, Roman, Suceava si Vaslui. În urma trainigului si rundelor de dezbateri, participantii isi vor insusi metode si tehnici de dezbateri care ii vor ajuta in comunicare si le va usura gasirea unor solutii în diferite situatii care pot fi dificile. Elevii vor fi stimulati sa practice dezbaterile Legislative si Parlamentare, ca metoda de dezvoltare a gândirii critice, de dezvoltare a spiritului de echipa si competitional, de dezvoltare a tolerantei fata de opinii diferite, a capacitatii de analiza si sinteza, de identificare a unor solutii necesare in comunitate. În acelaşi timp, profesorii vor avea posibilitatea sa-si insuseasca o noua metoda activa de stimulare a comunicarii eficiente, pe care, ulterior, sa o implementeze in actul didactic cu rezultate foarte bune. Vom reveni. (St.O.)

Adauga un comentariu

*