Proces de naştere a unor noi planete în Pleiade

star.jpgO serie de planete de dimensiuni mici, din rocă, asemănătoare Pământului şi lui Marte, se formează în jurul unei stele din clusterul Pleiadelor, informează Reuters recepţionată joi de Rompres.

Una din stelele din acest cluster cunoscut ÅŸi sub numele de ”Cele ÅŸapte surori”, este înconjurată de un nor uriaÅŸ de particule fierbinÅ£i de praf cosmic care ar putea constitui o creşă cosmică din care se va naÅŸte un nou sistem planetar, conform astrofizicianului Inseok Song de la Spitzer Science Center din cadrul Institutului de Tehnologie din California.

‘Aceasta este prima dovadă a existenÅ£ei unui proces de geneză a unor planete în Pleiade, iar datele pe care le deÅ£inem pot fi primele culese prin observaÅ£ie directă a unui astfel de fenomen ÅŸi totodată dovada că planetele din rocă, asemănătoare Terrei, sunt niÅŸte obiecte cosmice foarte comune în Univers’ a comentat Joseph Rhee de la University of California din Los Angeles, coordonatorul acestui studiu.

ÃŽn acea zonă a Pleiadelor se află de sute de mii de ori mai mult praf cosmic decât în jurul Soarelui nostru”, a comentat ÅŸi Benjamin Zuckerman, profesor de fizică ÅŸi astronomie la University of Calfornia din Los Angeles. ”Acest praf cosmic este probabil rezultatul unei coliziuni catastrofale între două corpuri de dimensiuni foarte mari”, a mai adăugat el.

Aflate la aproximativ 400 de ani lumină distanţă de Terra, în constelaţia Taurului, Pleiadele sunt unul dintre cele mai cunoscute clustere stelare, şi totodată cel mai apropiat astfel de cluster de Pământ. Clusterul stelar al Pleiadelor conţine aproximativ 1.400 de stele.

”ÃŽn procesul de geneză al planetelor, obiecte cosmice de diferite dimensiuni se ciocnesc fie formând embrioni planetari, fie dezintegrându-se în praf cosmic. Noi am descoperit acest praf din jurul unei stele din Pleiade ÅŸi avem astfel dovada că acolo are loc un proces de naÅŸtere a unor planete”, a explicat Benjamin Zuckerman.

Astronomii au identificat până în prezent aproximativ 200 de planete în afara sistemului nostru solar, însă cu excepţia uneia singure, descoperită în cursul acestui an, nici una dintre ele nu este la fel de mică ca Pământul.ROMPRES