Cum se solicită rezidenţa în Italia

Un cetăţean comunitar care doreşte să solicite rezidenţă în Italia trebuie să ştie că i se va cere un contract de muncă, dovada existenţei unor resurse financiare, şi că documentele se vor depune la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei (Anagrafe), şi nu la Chestură, cum se proceda înainte de 1 ianuarie 2007.

Prima condiÅ£ie, absolut necesară, în cazul solicitării rezidenÅ£ie este un contract de muncă (în calitate de angajat sau lucrător pe cont propriu – autonom). Acest lucru înseamnă existenÅ£a de resurse economice pentru sine ÅŸi pentru membrii familiei, pentru a se putea menÅ£ine, astfel încât să nu ajungă în întreÅ£inerea serviciilor de asistenţă publică italiană, informează Romanian Global News (RGN).

În ceea ce-l priveşte pe solicitant, nu s-a modificat nimic faţă de perioada precedentă datei de 1 ianuarie 2007, singura diferenţă fiind aceea ca înainte de această dată documentele pentru eliberarea permisului de şedere trebuiau duse la Chestura, în timp ce acum aceste documente trebuiesc duse la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei (Anagrafe) pentru solicitarea rezidenţei, precizează RGN.

Potrivit sursei citate, toate documentele care provin din România (certificate de naştere, de căsătorie, de deces, sentinţe de divorţ), trebuie traduse în limba italiană şi legalizate.

Dacă sunt traduse şi legalizate în România, este necesară şi Apostila, dacă sunt traduse în Italia este suficientă asseverarea la Tribunalul din Torino.

Timpul necesar pentru obÅ£inerea rezidenÅ£ei este de 70 de zile de la data depunerii cererii. RezidenÅ£a este absolut gratuită, această cerere nu presupune nici o cheltuială, nici pentru solicitant, nici pentru persoana care „găzduieÅŸte”, fie că este vorba de o rudă sau de cunoÅŸtinÅ£e. Singura cheltuială în momentul obÅ£inerii rezidenÅ£ei este costul cărÅ£ii de identitate, adica 5,42 Euro, suma ce trebuie plătită la ghiÅŸeu în momentul eliberării acesteia. Amos News

Adauga un comentariu

*