Dezastru la examenul de definitivat organizat la Universitatea Bacău

Peste o sută dintre candidaţii înscrişi la examenul de definitivat organizat în această vară la Universitatea Bacău au picat una din cele trei probe de examen, informează corespondentul Amos News.

Prof. univ. dr. Gheorghe Dimitriu, directorul Departamentului pentru Pregătirea Corpului Didactic din cadrul Universităţii Bacău spune că se simte clar o atitudine scăzută faţă de perfecţionare, faţă de evoluţia în cariera didactică şi o scădere a motivaţiei până la nivelul indiferenţei.

Cu o treime din candidaÅ£i picaÅ£i dintre învăţători, definitivatul poate fi considerat un eÅŸec. „La învăţători, din 144 înscriÅŸi, au fost respinÅŸi 23 după prima probă, doi după cea de-a doua, iar după ultima probă, 31 au luat note între 3 ÅŸi 5.50, adică insuficient pentru a promova. Rămâne de văzut, la aceÅŸtia din urmă, ce se va întâmpla după rezolvarea contestaÅ£iilor”, spune prof. univ. dr. Gheorghe Dumitriu.

La fel s-a întâmplat şi la limba engleză, unde din cei 73 de profesori înscrişi au reuşit să ia definitivatul doar 46. Nici la Educaţie fizică şi Sport, lucrurile n-au fost mai bune. Din 61 de profesori înscrişi, au reuşit să finalizeze definitivatul 31 de candidaţi. Restul vor veni anul viitor. Aceasta, bineânţeles, dacă nu vor găsi ceva mai bun de făcut în ţară sau în străinătate. Nivelul de pregătire a candidaţilor înscrişi pentru păşirea peste această treaptă din cariera didactică se înrăutăţeşte de la un an la altul. Iar perspectivele nu sunt deloc roz, dacă e să se ţină cont de estimările specialiştilor.

„Anul acesta m-a surprins neplăcut starea de pregătire a candidaÅ£ilor. Se simte clar o atitudine scăzută faţă de perfecÅ£ionare, faţă de evoluÅ£ia în cariera didactică ÅŸi o scădere a motivaÅ£iei până la nivelul indiferenÅ£ei. Rezultatele sunt slabe, iar cauzele ar fi multiple.

ÃŽn sistemul de învăţământ nu rămân cei mai valoroÅŸi absolvenÅ£i ai învăţământului superior. AceÅŸtia pleacă spre alte domenii de activitate, în străinătate sau în Å£ară. Rămân cadre didactice mediocre, care nu ÅŸtiu cum să înveÅ£e, care au o motivaÅ£ie scăzută pentru studiu ÅŸi perfecÅ£ionare, utilizează o memorie mecanică, fără a conÅŸtientiza semnificaÅ£ia cerinÅ£elor subiectelor de examen”, a afirmat profesorul Dumitriu.

ÃŽn opina sa, sunt puÅ£ini absolvenÅ£i valoroÅŸi, care aleg să rămână în învăţământ, marea masă a profesorilor având un grad de pregătire scăzut. „Sunt puÅ£ine excepÅ£ii de cadre didactice de vârf, cu nivel de pregătire ridicat, care invaţă temeinic, conÅŸtient ÅŸi logic.

Majoritatea sunt absolvenţi cu o capacitate intelectuală redusă, cu un nivel de pregătire extrem de fad, confuz, care nu diferenţiază cerinţele subiectelor de examen în raport cu programele în vigoare.

AceÅŸtia din urmă sunt paraleli cu procesul de învăţământ, cu noutăţile din domeniul de specialitate, cu standardele de calitate privind competenÅ£a profesională pe care trebuie să o dovedească în calitate de cadru didactic”, mai apreciază directorul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic din cadrul Universităţii Bacău.

Adauga un comentariu

*