Organizeaza-ti eficient timpul

managementul-optimizat-al-timpului-n-business-7523Organizarea eficienta a timpului este un aspect ce tine de fiecare si semnifica o buna organizare a vietii. Desi exista cateva reguli generale, gestionarea corecta a timpului se invata de catre fiecare in parte, in masura in care exista interes.

1. Specialistii au elaborat ideea ca o mai buna organizare a spatiului de lucru te ajuta sa te concentrezi mult mai usor la ceea ce ai de facut, iti ridica moralul si iti confera o imagine pozitiva in ochii celorlalti, deasemenea un birou ordonat si aerisit presupune si mai mult confort.

Avantajele pe care le ai, odata ce iti pui in ordine ustensilele de lucru si nu numai, pot fi mai numeroase decat ai crede:

– vei gasi mult mai repede ceea ce te intereseaza, fara a irosi timp si energie cautand un lucru;

– vei fi mai productiv si te vei concentra mai usor;

– vei face impresie  buna atat conducerii, cat si colegilor sau chiar clientilor care viziteaza compania;

– te vei simti mult mai energica si „pus pe treaba” in momentul in care te va intampina un birou curat si organizat dimineata, la inceputul unei noi zile de munca;

– vei tine praful la distanta mult mai usor, mai ales daca esti alergic.

2. Nu te apuca si nu iti lua angajamentul ca o sa indeplinesti o sarcina daca nu ai cetitudinea ca poti sa o duci la buna sfarsit. Ti s-a propus sa scrii o carte si sa o termini in 3 zile? Ai spus da doar pentru ca firea ta nu te lasa sa refuzi? Fii realist si recunoaste ca nu tine doar de tine. Nu este nicio rusine mai ales ca daca vei spune adevarul vei evita o dezamagire din partea celorlalti.

3. Utilizeaza-ti cat mai productiv timpul si inceteaza sa il mai pierzi aiurea, nefacand nimic. Timpul nu poate fi dat inapoi, de aceea incearca sa nu mai pierzi orele fara rost pe retelele sociale sau in fata televizorului. Daca si tu simti ca nu te ajuta in niciun fel, atunci intoarce pagina si foloseste timpul intr-un mod inteligent. Inchide televizorul, aloca un timp bine determinat postarilor de pe Facebook si apuca-te de treaba. Concentreaza-te asupra unui singur lucru si vei vedea ca vei fi mult mai eficient.

4. Organizeza-ti timpul de somn, trezeste-te de dimineata si du-te la culcare la o ora rezonabila. Persoanele de succes se trezesc la ora 5 dimineata. Aceasta perioada a zilei este perfecta daca vrei sa-ti pregatesti agenda pentru ziua in curs, sa faci sport sau sa-ti pui in ordine gandurile pentru ziua care urmeaza. Odihna ne ajuta sa dam randamentul necesar atat organizarii cat si atingerii obiectivelor.

5. Fa miscare! Energia dobandita te va ajuta sa fii mai eficient. Alege un sport care iti place si fa-ti un program care sa te ajute sa evoluezi. Alearga, mergi la inot, mergi la sala, tenis sau orice iti place. Orice pare greu la inceput insa daca exista putina perseverenta o sa vezi ca lucrurile o sa para mai usoare.

6.  Atunci cand esti coplesit de implinirea sarcinilor si nu le poti duce la sfarsit, deleaga pe cineva sa te ajute. Intelegem ca este important sa stii ca detii controlul si ca vrei sa stii ca tu ai facut tot, dar este mult mai usor daca tu doar ai coordona si altii ar face pentru tine ceea ce tu inca nu ai cum.

7. Evita sa-ti gasesti scuze si sa te echivezi in a duce la bun sfarsit lucrurile care trebuie sa le faci. Cel mai usor pe lumea asta este sa inventam scuze. Nu avem chef, avem treaba, ne doare capul, nu e momentul potrivit, se poate face si maine…, asa ca inceteaza sa mai lenevesti si apucate de treaba.

8. Planificare lucrurilor si sarcinilor din viata ta, te ajuta sa le duci la o mai buna implinire si sa reusesti sa stii exact ce urmeaza dupa ce termini o activitate. Daca ai de predat un proiect la sfarsitul saptamanii nu te apuca de el miercuri sau joi. Mai bine il termini mai devreme sau grupezi activitatea in parti egale astfel incat sa nu aglomerezi in ultimul moment.

Adauga un comentariu

*