Pe cai putere, in lupta cu secundele

La 16 ani, Doru Sechelariu, fiul fostului primar al Bacaului, are motorul in sânge. Viteza ii este cel mai apropiat aliat si la volanul monopostului se simte in largul sau. Nu cunoaste teama si, desi e un adolescent, se simte barbat. Sustine ca face acest sport deoarece a apucat sa ii promita acest lucru tatalui sau. Nu regreta nicio secunda ca a luat drumul pilotajului si este convins ca, intr-o zi, va ajunge pilot de Formula 1. Primul din România. Deocamdata este primul român care a obtinut locul 1 in cele doua curse din cadrul Formulei BMW Pacific, care au avut loc in deschiderea Marelui Premiu din Singapore, Formula 1.

Care au fost adversarii de temut?
Eram 18 concurenti. Eu, un englez si restul asiatici. Toti adversarii mei erau campioni in tara lor. Nu imi era frica decât de doi dintre acestia. De Ollie Millroy, englez, si Ross Jamison, nascut in Anglia, dar care, de ceva vreme, se antrena in Thailanda. In primul vedeam cel mai de temut adversar. Si Ross era foarte bun. In calificari, ba ieseam eu primul, ba el.

Cum a fost la linia de start?
Ma gândeam ce voi face daca ma depaseste careva sau, mai rau, daca ma lipesc de gard. Dar ma imbarbatam singur. Imi ziceam in gând ca eu sunt tatucu’ masinii si ca eu o conduc pe ea, nu ea pe mine. Dar, imi era teama sa nu se strice ceva la motor. Problemele de motor nu tin de mine.

Cum te-ai simtit in timpul cursei?
In a patra curba din prima cursa, Ross a incercat sa ma depaseasca. M-am prins ce vrea sa faca si l-am inchis. Nu l-am lasat sa treaca in fata mea. Apoi, si Ollie l-a depasit. A ramas pe locul trei, pâna la urma. Am luat avans de o secunda si zece zecimi. Asta inseamna aproximativ 15-20 de metri. Am mentinut avansul pâna la sfârsitul cursei.

Echipa te-a ajutat mult?
Da! Sunt buni. Desi, initial am vazut doua nereguli la motor, ele au fost rapid rezolvate. Una era la volan si a doua la schimbatorul de viteza. In timpul cursei am comunicat foarte bine cu specialistii din echipa. Sunt profesionisti!

Cum a fost traseul?
Foarte complicat si obositor! Clima umeda si foarte calduroasa, ceea ce nu prea suporta organismul meu. In plus, eram imbracat in costum de autofoc si casca, pe fata aveam cagula ca sa nu imi intre transpiratia in ochi.

A doua cursa?
Dupa prima cursa, am vrut sa confirm ca nu a fost o intâmplare faptul ca am ajuns primul la linia de sosire. Emotiile au fost si mai mari. Dar, ma invatasem cu masina. Eram rapid. Mi-am dat seama ca daca la fiecare curba accelerezi si reusesti sa câstigi 50 de miimi de secunda, la 12 curbe câstigi sase zecimi de secunda. In BMW Europa asta te poate aduce de pe locul 12, pe primul.

Cum au reactionat adversarii tai dupa ce ai coborât de pe podium?
Ross a inceput sa ma tachineze. In calificari am avut o zecime si jumatate in fata lui, iar in prima cursa, patru secunde. Acum, imi zicea ca data viitoare imi va arata care e mai tare, care e sefu’. Eu ma gâmdeam doar la un singur lucru, acela ca la anul voi concura la Formula BMW – Europa.

Publicul?
Toata lumea a sarit pe mine. Poze, interviuri, declaratii. Nu aveam timp nici macar sa deschid dopul la sticla de apa si sa beau. Eram fericit. O altfel de fericire care nu am mai trait-o niciodata si cu care, parca, nici nu eram invatat.

Ce au zis cei de acasa?
Tata m-a sunat si a inceput sa plânga la telefon. A zis ca e mândru ca pentru fiul lui s-a cântat imnul României. La aeroport, m-a asteptat familia. Mama, surorile, toti erau fericiti. Mi se pregatise acasa o ciorba de vacuta.

240 de km pe ora

Masina pe care a concurat Sechelariu are capacitatea cilindrica de 1100 de centrimetri cubi, 140 de cai putere, greutate de 500 de kilograme cu plin de benzina si 550 cu pilot. Ajunge in patru secunde la 100 de km pe ora si viteza maxima este de 230 km pe ora. Viteza maxima cu care a circulat Sechelariu este de 240 de kilometri pe ora, la Formula Renault 2000, pe circuitul Vallelunga, din Italia.

Evolutie

Doru Sechelariu a inceput pilotajul la sase ani, pe un kart cu motor de 50 de centimetri cubi. La opt ani a câstigat locul unu la prima una dintre cursele organizate de Palatul Copiilor din Bacau. In acel moment s-a decis sa ia acest sport in serios. In septembrie 2002 a debutat in campionatul României de karting. In 2005, cu derogare, (n.r. – deoarece nu avea inca vârsta de a concura) a participat la Campionatul României clasa ICA/Junior. A fost campion al Ucrainei si al Europei de sud-est. In 2005, Federatia Româna de Karting il declara cel mai bun pilot al anului. In 2007, a participat la Formula Renault 1.6, din Belgia si a obtinut locul doi. In 2008, a luat locul trei la Formula BMW America. Este sponsorizat de firma Ulerom, care apartine omului de afaceri Adrian Porumboiu.(Olimpia FILIP)

Adauga un comentariu

*