Cifra de afaceri generată de francize în România a fost de 1,23 miliarde euro în 2007

Cifra de afaceri generată de sistemul de francize în România a fost de 1,23 miliarde euro în 2007, în creştere faţă de anul anterior, când s-a situat sub un miliard de euro, a declarat vineri directorul Asociaţiei Reţelelor de Franciză din România /ARFR/, Răzvan Blid, la deschiderea celei de-a patra ediţii a salonului internaţional de franciză Rofrancize 2008, la Romexpo.

Numărul de angajaţi în sistem a ajuns la 15.800, iar rata de creştere a sectorului a fost de 24,5 la sută.

Blid a afirmat că piaţa românească de profil este în continuare atractivă pentru francizorii străini, prezenţa lor crescând cu 35 la sută în 2007, prin dezvoltarea unor noi reţele de franciză sau prin extinderea celor existente.

De asemenea, apetitul întreprinzătorilor români cu afaceri de succes de a-şi extinde activitatea în sistem franciză este ridicat, anual fiind înregistrate 7-8 mărci.

Reprezentantul ARFR apreciază că piaţa autohtonă de franciză îşi va păstra ritmul de creştere de 25 la sută, francizarea mărcilor româneşti se va accelera, iar a celor de retail va încetini, în timp ce investiţia medie într-un sistem de franciză va fi de 55.000 de euro.

Topul celor mai extinse francize din România este dominat de Fornetti – 700 de unităţi, Rodipet – 630 unităţi, Romstal – 125 unităţi.

Primele francize din România după 1990 au fost Pepsi şi Coca-Cola. La momentul actual, 363 de mărci sunt prezente pe piaţa românească în sistem franciză, din care 63 autohtone, iar numărul total de firme afiliate este de 1.880.

ÃŽn domeniul distribuÅ£ie-retail figurează 235 de mărci, în servicii – 114, iar în industrie – 14.ROMPRES

Adauga un comentariu

*