Soferii „diavolilor” pe doua roti

In ultima vreme politistii de circulatie au mari probleme cu o categorie aparte a participantilor la trafic si anume conducatorii de mopede. Ingorand cu nonsalanta normele rutiere acestia transforma arterele de circulatie in piste de curse, constituind un adevarat periocol public atat pentru conducatorii auto cat si pentru pietoni.

Problema conducatorilor de mopede se afla de ceva vreme in atentia lucratorilor Serviciului de Politie Rutiera Bacau. Potrivit Comisarului sef, Ionel Mirica, seful acestui compartiment, politistii au declansat un adevarat razboi impotrica „mopedistilor” contravenienti.

„Nu vreau sa se inteleaga ca avem ceva cu acesti participanti la trafic, dar numarul accidentelor de circulatie care i-au avut in prim plan pe acestia ne-a determinat sa le acordam o atentie speciala. Foarte multi detinatori de astfel de vehicule omit faptul ca odata ajunsi pe drumurile publice au si obligatii nu numai drepturi.

accident03-large.jpgMai intai trebuie spus ca prin moped se intelege vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu capacitate cilindrica sub 50 cmc sau cu o putere sub 4 kW. Am dorit sa precizez clar acest lucru, deoarece oricine isi poate da seama care pot fi consecintele unui eventual accident in conditiile in care cel in cauza circula cu o viteza de aproximativ 45 de kilometri la ora”, declara comisarul sef Ionel Mirica.

Merita amintit faptul ca pentru a circula pe drumurile publice mopedele se inregistreaza la Primaria de pa raza careia domiciliaza propietarul, care la randul ei elibereaza Certificatul de Inregistrare si un numar de inregistrare, confectionat din tabla pe un fond galben.

Este bine de stiut!

Pentru a circula in regula pe drumurile publice, conducatorii de mopede trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii :
– varsta de minim 16 ani impliniti ;
– persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede numai daca fac dovada ca au absorvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate.
– sa detina asupra sa si sa prezinte la control, actul de identitate, certificatul de inregistrare al mopedului si adeverinta de absolvire a cursului de legislatie rutiera, eliberata de o scoala de soferi ;
– sa poarte obligatoriu casca de protectie omologata;
– sa circule permanent cu faza de intalnire aprinsa.
– proprietarii de vehicule sunt obligati sa le inmatriculeze sau inregistreze, dupa caz, inainte de a le pune in circulatie. Pentru a fi inmatriculate, inregistrate sau admise in circulatie, mopedele trebuie sa fie omologate in conditiile legii de catre reprezentantele Registrului Auto Roman.
– mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare semnalizare si dispozitive reflectorizant fluorescente . Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare.
– in circulatia pe drumurile publice, mopedul trebuie sa fie echipat cu: instalatie de franare eficace, sistem de avertizare sonora, instalatie de evacuare gaze, sistem de iluminare-semnalizare, dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie in spate, placuta cu numarul de inregistrare amplasata la partea din spate.
-se interzice transportul pe mopede a mai multor persoane decat locurile stabilite prin constructie precum si a obiectelor voluminoase.

Obligatii si raspunderi

Articolul 161 din Noul cod rutier, stipuleaza clar anumite obligatii pentru conducatorii de mopede. astfel acestia sunt obligati:
– sa circule pe sectoarele de drum unde este instalat indicatorul “ Acces interzis bicicletelor ;
– sa circule pe trotuare, cu exceptia pistelor special amenajate
– sa circule in paralel;
– sa circule sub influenta alcoolului;
– sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul
– sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, zapada sau ghiata;
– sa circule cu defectiuni tehnice la sistemul de franare sau fara avertivor sonor functional;
– sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura, cu exceptia cazurilor in care urmeaza sa efectueze virajul la stanga;
– sa circule fara echipament fluorescent-reflectorizant de la lasarea serii pana in zori sau cand vizibilitatea esta redusa.

Comentarii

  1. tornado a zis:

    domnilor….hai sa fim seriosi la 16 ani un
    copil nu are putere de discernere asupra
    evenimentelor de pe carosabil.
    politia trebuie sa inceapa o serioasa campanie
    de stopare a acestei escaladari de mopede.
    berbecii care le conduc n-au decat sa se duca dracu dar ce faci ca intr-un accident este
    luat la intrebari conducatorul auto care poate face si detentie.eu cred ca in romania unele
    prerogative legate de democratie au fost
    intelese gresit.inca odata consider ca politia
    trebuie sa ia la puricat serios aceasta situatie iar ministerul de resort ar trebui sa umble serios la lege,lege care este prea
    transparent.

  2. In acest articol la paragraful „Obligatii si raspunderi” este formulat gresit, si se intelege exact invers decat scrie in lege.
    „astfel acestia sunt OBLIGATI” este gresit corect este „Se INTERZICE conducatorilor de biciclete sau mopede:”

  3. poate ca ar fi cazul sa corectati articolul sau sa-l scoateti,pentru ca exista riscul ca cineva sa respecte aceste „obligatii” care,dupa dvs.,revin conducatorilor de mopede…

Adauga un comentariu

*