Mersul cu naşul” înseamnă pierderi anuale între 30 şi 40 de milioane de lei pentru CFR Călători, în condiţiile în care peste 15% dintre clienţi aleg să călătorească fără bilet, a declarat Ştefan Roşeanu, director general CFR Călători. Anul trecut, CFR Călători a avut peste 53,4 milioane de clienţi, ceea ce înseamnă că peste 1,3 milioane de călători nu şi-au cumpărat o legitimaţie, preferând să cadă la înţelegere cu conductorul sau şeful de tren. „Noi estimăm că undeva între 15 şi 20% din numărul actual de călători aleg să meargă cu naşul, ceea ce înseamnă undeva între şapte şi zece milioane de călători care nu plătesc bilet. Sunt venituri, dacă faceţi o socoteală, probabil între 30-40 de milioane de lei pe care CFR Călători le pierde anual”, ne-a precizat Roşeanu. Pentru a pune capăt acestui fenomen, reprezentanţii CFR Călători susţin că vor intensifica acţiunile de control în trenuri, dar şi că vor acorda o atenţie sporită modului în care îşi fac treaba însoţitorii de tren.