Un copil din doi, care au sunat la 116 111, a cerut sprijin pentru îmbunătățirea relației cu părinții

 

Un copil din doi, care au sunat la Telefonul Copilului 116 111, în 2014, a solicitat consiliere psiho-emoțională de lungă durată în vederea îmbunătățirii relației cu părinții. 30,40% dintre ei au sesizat probleme legate de nevoia de comunicare, 24,05% probleme de relaționare deficitară cu părinții, 12,98% neînțelegeri cu părinții, 12,46% s-au luptat cu o criză de identitate și anxietăți, 7,72% cu tulburări de comportament, 5,10% cu gânduri / gesturi extreme și 5,10% cu probleme sentimentale. 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.

Nevoia de comunicare cu părinții a fost sesizată, în principal, de fete în procentaj de 77,94%, care aveau vârsta cuprinsă în categoriile: 13 – 15 ani în procentaj de 27,21%, 7 – 9 ani în procentaj de 25,47%, 10 – 12 ani în procentaj de 22,55% și 16 – 17 ani în procentaj de 7,91%. În ceea ce privește băieții, nevoia de comunicare s-a evidențiat la categoriile de vârstă 10 – 12 ani (6,37%), 13 – 15 ani (4,90%) și 16 – 17 ani (3,18%). De asemenea, relaționarea deficitară cu părinții a fost exprimată mai mult tot de fete în procentaj de 76,44%, în principal din categoriile de vârstă: 16 – 17 ani în procentaj de 38,84% și 13 – 15 ani în procentaj de 37,60%. Băieții, care au exprimat probleme de relaționare cu părinții, au fost, cu precădere, cu vârsta cuprinsă între 13 – 15 ani (12,81%) sau 16 – 17 ani (4,55%). Neînțelegerile în familie au fost exprimate în special de adolescenți, fete 13 – 15 ani (51,66%), fete 16 – 17 ani (17,50%), băieți 13 – 15 (9,16%) și băieți 16 – 17 ani (5,80%). Gândurile sau gesturile extreme au fost semnalate numai de adolescenți: fete în procentaj de 67,66% și băieți în procentaj de 26,48%. Raportul grupă de vârstă – gen arată că numărul cel mai mare de cazuri a fost sesizat de fete 16 – 17 ani în procentaj de 47,06%, fete 13 – 15 ani în procentaj de 20,60%, băieți 16 – 17 ani în procentaj de 20,60% și băieți 13 – 15 ani în procentaj de 5,88%. “Faptul că doua treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la începutul apelului, tristețea, apăsarea, frica, anxietatea, reprezintă un diagnostic îngrijorător și un semnal de alarmă atât pentru părinți, cât și pentru profesioniștii din domeniul protecției drepturilor copilului, dar și pentru societate, în general. La fel de îngrijorător este faptul că majoritatea copiilor nu a vorbit despre aceste stari emoționale cu nimeni altcineva, înainte de apelul la 116 111. Ne dorim ca vocea fiecărui copil care are nevoie de ajutor să fie ascultată la celălalt capăt al firului 116 111 și mulțumim Telekom Romania pentru că ne susține în acest demers,” a declarat Cătălina Florea, director executiv, Asociația Telefonul Copilului. „Anul acesta se împlinesc 14 ani de când susținem activ Telefonul Copilului, un proiect de pe urma căruia beneficiază din ce în ce mai mulți tineri. În numele tuturor celor care au beneficiat de serviciile excelente puse la dispoziție, mulțumim Asociației „Telefonul Copilului” pentru eforturile și energia depuse și îi salutăm pe toți cei care se implică în acest demers cu impact major în dezvoltarea pe termen lung a societății”, a declarat Ruxandra Vodă, Director Comunicare, grupul de companii Telekom Romania. Copiii și adolescenții care au contactat 116 111 în anul 2014 proveneau din: familii nucleare (78,72%), familii monoparentale (12,96%), familii substitutive / asistență maternală (3,04%), familii extinse (2,93%) și familii adoptatoare (2,35%).  In 55% dintre situații disfuncționalitățile familiei s-au produs din cauza unor factori impredictibili (separare, divorț, adopție, deces, boli cronice, accidente), iar în 45% dintre situații din cauza nașterii unui alt membru al familiei și problemelor specifice vârstei copiilor precum adolescența (dezvoltarea personalității, probleme sentimentale). Numărul total de apeluri înregistrate la 116 111 în anul 2014 a fost de 114.926, iar dintre acestea 6.071 au necesitat monitorizarea de lungă durată a specialiștilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului 116 111, în colaborare cu reprezentanții instituțiilor abilitate la nivel local. Din numărul cazurilor în care a fost necesară intervenția instituțiilor abilitate, 45,21% au fost cazuri de abuz asupra copilului și violență în familie, respectiv 2.745 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizică (49,90%), neglijare (24,24%) și abuz emotional (15,34%). Solicitările de consiliere juridică au înregistrat un procentaj de 15,60% și s-au referit la: încredințarea minorului (48,57%), drepturile copilului (43,40%) și alocații / prestații sociale (8,03%). În 38% dintre situațiile de consiliere juridică privind încredințarea copilului (460 de situații), apelanții s-au reprezentat pe baza consilierii oferită de specialiști Asociației. 85% dintre aceștia au beneficiat de consiliere juridică pe toată perioada desfășurării procesului. În ceea ce privește mediul de proveniență, cele mai multe situații au fost sesizate din mediul rural (45,92%), urmat de mediul urban (35,53%). În 18,55% dintre situațiile înregistrate la 116 111, apelanții nu au dorit să menționeze mediul de proveniență. Cele mai multe apeluri au fost înregistrate din regiunea Muntenia (26,45%), urmată de Moldova (16,37%), București (14,78%), Oltenia (11,56%), Transilvania (7,94%), Dobrogea (4,33%) și Banat (3,76%). Apelanții au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 14,81% dintre situații. Repartizarea pe segmentul “județ” arată că cele mai multe situații au fost înregistrate din: Buzău, Teleorman, Constanța, Neamț, Ilfov, Dolj, Olt, București sector 2, București sector 5. Județele cu cele mai puține situații înregistrate au fost: Harghita, Mureș, Tulcea, Sălaj, Alba, Satu Mare, Bihor, Mehedinți, Brăila și Cluj.Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, totodată le mulţumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizaţiei, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.
Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand de telecomunicaţii nou și dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, simplificate și personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii.
Prin cei doi operatori, Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications, noul brand oferă servicii integrate de telecomunicații, astfel încât clienţii să beneficieze de o experiență completă şi inedită: servicii de voce și date mobile 3G și 4G, telefonie fixă tradițională, internet de mare viteză și televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum și conținut de înaltă calitate și exclusivități. Pentru clienţii business, noul brand este promisiunea unor soluții IT&C la cheie, care să sprijine companiile să devină mai competitive și mai agile. Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România. Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienți pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe și peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul oferă produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții ICT pentru clienți din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de țări și are circa 229.000 angajați la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 60,1 miliarde euro  în anul financiar 2013 – mai mult de jumătate din această valoare în afara Germaniei.

 

Adauga un comentariu

*