Cum prelungim viaţa anvelopelor de vară

Odată cu sosirea căldurii, se schimbă şi anvelopele de iarnă cu cele de vară. Pentru a evita uzura rapidă şi a prelungi viaţa cauciucurilor trebuie să respectăm o serie de recomandări tehnice. Specialiştii în domeniu au câteva sfaturi în această privinţă.

Una dintre recomandări se referă la verificarea adâncimii benzii de rulare a anvelopelor. Ele trebuie neapărat înlocuite cu unele noi atunci când depăşesc gradul permis de uzură. Acest lucru va garanta tracţiunea şi aderenţa în timpul mersului. Anvelopele trebuie schimbate înainte ca adâncimea benzii de rulare să se uzeze până la 1,6 mm. Securitatea automobilului depinde de un nivel bun al adâncimii benzii de rulare deoarece: canelurile acesteia dispersează apa, ajutând la menţinerea controlului; se reduce semnificativ riscul de acvaplanare;  o presiune a aerului corectă, precum şi întreţinerea regulată a autoturismului, reprezintă o asigurare că şi anvelopele performează la maximul lor pentru cel mai lung timp posibil.

Presiunea corectă

Presiunea corectă a anvelopelor reduce riscul de a pierde controlul asupra maşinii. Presiunea poate scădea din cauza unor mici perforaţii, din cauza eliminării naturale a aerului prin intermediul componentelor anvelopei sau a scăderii temperaturii ambiante. Presiunea roţilor trebuie verificată lunar şi înainte de orice drum mai lung, dar numai atunci când pneurile sunt reci. E indicată verificarea presiunii o dată pe lună. Presiunea joasă creşte riscul deteriorării anvelopei. Presiunea în exces de 20% poate reduce durata de viaţă a anvelopei cu aproximativ 10.000 km. Presiunea corectă a anvelopelor duce la economie de carburant.

Echilibrarea roţilor

Atunci când o anvelopă este înlocuită trebuie să echilibrăm şi roţile. Echilibrarea se mai efectuează  atunci când o greutate de echilibru este mutată sau eliminată sau când aţi cumpărat anvelope noi. În cazul în care roţile nu sunt echilibrate corespunzător, acest lucru va provoca uzura inegală şi rapidă, vibraţii şi mai multă presiune pe roţile din faţă.

Verificarea valvelor

Valvele şi componentele acestora sunt, de obicei, din cauciuc, astfel încât sunt supuse deteriorării. La viteze mari, o valvă crăpată sau deteriorată se poate îndoi de la forţa centrifugă şi poate permite pierderea de aer. Valvele în stare bună de funcţionare menţin un sigiliu etanş, o presiune corectă în anvelopă şi o viaţă mai lungă a acesteia.

Atenţie la frânele bruşte şi demararea în forţă!

Orice demaraj şi frânare excesive vor scurta viaţa anvelopelor cu peste 45%. Orice anvelopă care intră în contact cu substanţe chimice prezintă riscul unei explozii în rulaj din cauza solicitărilor. Trebuie evitată circulaţia cu frâna de mână trasă. Pneurile nu trebuie expuse la umiditate excesivă şi raze ultraviolete. Anvelopele uzate duc la pierderea controlului autovehicului, acvaplanare, iar  distanţa de frânare este mult mai mare. Pentru siguranţa dumneavoastră, montaţi întotdeauna anvelopele noi sau cele mai puţin uzate la roţile din spate pentru a asigura un control mai bun în situaţii de urgenţă de frânare sau viraje strânse. Roţile din spate nu sunt conectate la volan, ceea ce face foarte dificilă judecarea aderenţei lor în timpul mersului. Pentru eficienţă optimă, verificaţi în mod regulat presiunea şi starea anvelopelor, în special în timpul rotaţiei anvelopelor, întrucât multe vehicule specifică presiuni diferite pe puntea din faţă şi pe cea din spate.

Durata utilizării

Estimarea cu precizie a duratei de viaţă a unei anvelope nu este posibilă. Evoluţia acesteia depinde de multe elemente, inclusiv condiţiile meteorologice, condiţiile de depozitare şi condiţiile de utilizare, printre mulţi alţi factori la care anvelopa este supusă pe parcursul vieţii sale. Ele pot fi evaluate vizual. Trebuie observată orice pierdere de presiune sau orice fenomene anormale (vibraţii, zgomot, tragere), care ar putea fi un indiciu că anvelopele trebuie să fie scoase din serviciu.

Adauga un comentariu

*