Fundatia Sfantul Ioan Bosco: „Educatia esten daruire”

Dragi prieteni ai Salezienilor,  la începutul acestui nou an formativ    dorim să vă prezentăm un scurt rezumat al activităților noastre de la sfârșitul lunii iunie până în luna septembrie.

1 iunie – Animație la Billa

De Ziua Internațională a Copilului am avut ocazia de a organiza un moment de  animație cu copiii clienților din supermarketul oferindu-le  bansuri, clownerii și facepainting.

4 iunie – Festivalul Luminii

Cercetașii României ne-au invitat să animăm o după-amiază în Parcul Cancicov pentru  copii mici. Seara  am putut participa si ajuta la spectacolul de lumini, unde fiecare și-a  arătat măiestria jonglând cu focul.

8 iunie –  Curs de animatori

Pentru o mai bună pregătire a Verii Împreună, am organizat o întâlnire cu animatorii și ajutorii de animatori. Cu această ocazie ne-am împărțit responsabilitățile și am pregătit materialele formative cât și cele necesare activităților.

9 Iunie – Ziua Copilului la Barați

O noua ocazie de a face animație și de a-i întâmpina pe copiii din diferite parohii cu zâmbete, bansuri și …. granita.

25 iunie – 20 iulie Vara Impreună

Având o tradiție de 12 ani, Vara Împreună adunat și anul acesta peste  de 400 de copii și 100 de animatori și ajutori de animatori dornici de pentru a petrece împreună primele 4 săptămâni de vacanță. În timpul Verii Împreună am făcut o excursie de o zi în județul Piatra Neamț, unde am vizitat Muzeul Științelor Naturii și Muzeul de Istorie, fiind impresionați mai ales de Grădina Zoologică. De asemenea am avut invitați speciali care ne-au împărtășit din experiența lor. Sub protecția Sf. Ioan Bosco am zburat pe șoimi, ne-am speriat de lei, ne-am schimbat pielea ca șerpii și am fost frumoși precum astropufii. La final toate echipele au câștigat prietenie pentru fericire, toate bucurându-se de locul I.

6 iulie – Musicalul Maestrul Boschetto la Casa de Cultură

La prima serată a Verii Împreună, care a avut loc la Casa de Cultură din Bacău, am avut ocazia de a prezenta Musicalul Maestrul Boschetto unui public format de copii alături de părinții lor. Reacția spectatorilor a fost peste măsura așteptărilor noastre, ceea ce ne-a încurajat să prezentăm spectacolul și în alte ocazii.

13 iulie – Musicalul Maestrul Boschetto la Constanta

Invitați de către salezienii din Constanța, am avut șansa de a arăta musicalul despre viață și pasiune la Oratoriul Salezian din Constanța,  copiilor, animatorilor și părinților, încurajându-i să descopere frumusețile ascunse ale vieții.

2-7 iulie – Vara Împreună în parohia „Sf. Petru și Paul” Bacău

O nouă experiență pentru copii și tinerii din Parohia „Sf. Petru și Paul” din Bacău, experiență trăită cu mult entuziasm de 100 de copii și 20 de animatori. Am avut parte de jocuri neexperimentate până acum în Oratoriu și de o serată foarte reușită.

9-14 iulie – Vara Împreună în parohia „Inima Neprihănită a Marie” Bacău

Dornici de a colabora cu Oratoriul Salezian și de a participa la Vara Împreună, în noua Parohie din cartierul Șerbănești s-a organizat pentru prima oară această activitate care a bucurat pe toată lumea.  Au avut parte de jocuri, tombole dar și de activități manuale, culturale și sportive.

25-29 iulie – Întâlnirea Națională a Tinerilor Catolici

La Întâlnirea Națională a Tineretului Catolic, am ținut un workshop despre animație la nivel teoretic și interactiv, animație prin bansuri și animație prin jocuri. Am avut parte de diversitate, de liturghii în rit latin cât și bizantin, de cateheze legate de tema bucuriei, de festivaluri unde multe  parohii au prezentat diferite momente artistice. Dimineața dădeam startul bucuriei și îi învioram pe toți tinerii cu bansuri. Am împărtășit din experiențele noastre și celorlalți tineri în grupurile mici de discuții și astfel am legat noi prietenii cu tineri din București, Cluj-Napoca, Maramureș, Iași și alte localități. Ne-am întors acasă cu bucurie în suflet și învățături noi care le-am dăruit celorlalți.

30 iulie – 4 august – Vara Împreună la Traian

Cu o vechime de 4 ani, Vara Împreună de la Traian s-a desfășurat foarte bine, tinerii și copiii din acea comunitate fiind mereu disponibili să-și ofere timpul și calitățile la activitățile organizate de noi.

7-11 august – Vara Împreună la Sărata

Este al doilea an când se face Vara Împreună la Sărata. Animatorii au crescut in experiență și dăruire cât și entuziasm în jocuri și bansuri. Participarea la Sfântul Rozariu și la Sfânta Liturghie i-au făcut pe tineri și pe copii să realizeze cât de important este Isus Cristos în viața lor.

12-18 august – Campus animatori – Piatra Craiului

Timp de o săptămână am fost o familie, împărțind aceeași casă, aceleași responsabilități, aceleași momente de formare ce ne-au format la nivel personal, la nivel de grup și ne-au îmbunătățit relația cu Dumnezeu. Am avut parte de peripeții pe munte și de momente de oboseală, însă  toate au meritat pentru că am ajuns in vârf de unde am admirat frumusețea naturii și ne-am întins mereu o mână de ajutor unul către ceilalți precum frații. Nu au lipsit seratele pline de bucurie ținute la focul de tabără la care toți am contribuit. Încheiam fiecare zi cu Sfânta Liturghie unde îi mulțumeam Domnului pentru toate momentele frumoase petrecute împreună.

18-24 august – Campus copii – Piatra Craiului

Și copii au avut ocazia ca timp de o săptămână să facă cunoștință cu alți copii, de a sta departe de tehnologie și de a se bucura de frumusețile naturii, de a se responsabiliza, și de a mulțumi Domnului pentru excursiile făcute pe munte. Momentele de formare i-au încurajat în a face mai multe fapte bune.

11 septembrie – Vizita la Pompieri

Cu ocazia Zilei Porților Deschise un grup de copii și animatori au avut ocazia să vadă și să admire mașinile de intervenție a pompierilor și să înțeleagă mai bine tehnicile lor de lucru și de prim-ajutor.

8-9 septembrie –  Reculegere ADS

Grupul ADS înainte de începerea anului școlar s-au întâlnit pentru o după-amiază de reculegere și o serată petrecută în familie. Momentele de reflexie și rugăciune i-au ajutat să stea în prezența lui Dumnezeu și cu ei înșiși iar activitățile recreative din timpul seri au ajutat la întărirea relațiilor de prietenie din grup.

12-14 septembrie – Zilele Oratoriului

Au încheiat activitățile estive din Oratoriu. Animatori și copii și-au dat întâlnire în curtea Oratoriului pentru a se bucura împreună de ultimele zile de vacanță. A fost o ocazie potrivită de a prezenta noile activități din Oratoriu.

15 septembrie – Ziua Verilor Împreună

Este de acum o tradiție ca în ultima sâmbătă înaintea începutului de școală, copii și animatorii din satele din jurul Bacăului, să se întâlnească la Oratoriu pentru a se bucura de ultima zi de vacanță. Peste 150 de copii și animatori au retrăit timp de o zi bucuria, veselia și spiritul de familie simțite în timpul Verii Împreună organizate în satele lor.

Vă mulțumim că ne sunteți alături !