Romania pe timpul lui Basescu

Drumuri lungi si proaste!

In ultimii doi ani au expirat peste 1.000 de kilometri de drumuri „modernizate“. Acum avem 25.170 de kilometri degradati. Lungimea drumurilor expirate a ajuns in 2010 la 30,5 la suta din totalul de 82.386 de kilometri. In 2008, aceasta proportie era de 29,9 la suta dintr-un total de 81.693 de kilometri.

Din 2008 pana in 2010, lungimea totala a drumurilor publice din Romania a crescut cu 693 de kilometri, totalizand in prezent 82.386 de kilometri, insa ponderea celor cu durata de serviciu depasita este aceeasi ca acum doi ani. Mai exact, potrivit Institutului National de Statistica (INS), 47,2 la suta din drumurile modernizate (11.880 km) si 59,6 la suta din cele cu imbracaminti asfaltice usoare (13.290 km) aveau durata de serviciu depasita. Acest lucru inseamna ca lungimea efectiva a drumurilor expirate a crescut, de la un total de 24.486 km in 2008 (prima raportare a INS privind starea cailor de transport) la 25.170 km in 2010. Si infrastructura feroviara se degradeaza, lungimea totala a cailor ferate in exploatare a fost aceeasi in 2010 ca si in 2008, adica 10.785 de kilometri, insa in ultimii doi ani numarul de „puncte periculoase” (zone cu risc ridicat de accident) a ajuns la 1.300, de la 1.100 in 2008, potrivit ultimelor statistici oficiale.

Doi kilometri de autostrada pe luna

In ceea ce priveste autostrazile, lungimea acestora a crescut doar cu 51 de kilometri in ultimii doi ani, ceea ce inseamna un ritm de construire de 2,1 kilometri pe luna, adica mai putin de 70 de metri pe zi. Cum s-au cheltuit banii alocati constructiei de drumuri si autostrazi este relativ usor de evaluat. Mai greu e de explicat cum s-au cheltuit banii destinati reabilitarii drumurilor, avand in vedere degradarea acestora, evidentiata mai sus.

Adauga un comentariu

*