Masuri legale in caz de abuz

In cazul in care apelurile telefonice sau orice alt mijloc de comunicare sunt folosite de catre firmele de recuperare creante in mod abuziv, cei agresati pot apela, in prima instanta, la conducerea firmei respective, pentru a cere explicit incetarea acestor practici. In cazul in care insistentele continua, persoanele hartuite pot cere sprijinul Protectiei Consumatorului, pentru remedierea situatiei. Daca nici aceasta atitudine nu schimba cu nimic starea lucrurilor, cei afectati pot da in judecata firma de recuperare creante. Sunt din ce in ce mai des intalnite situatiile in care clientii unei banci sau ai unei companii de telefonie mobila sunt hartuiti verbal in mod repetat de catre firmele de recuperare creante, atat in situatiile in care nu reusesc sa achite la termen o rata, cat si atunci cand sunt bun-platnici, prin apelarile telefonice prin care sunt anuntate termenele la care trebuie achitate ratele creditelor, din cauza lipsei unui cadru legislativ care sa protejeze consumatorul. Hartuirea se face pe toate nivelurile, ajungandu-se chiar in situatia amenintarii cu inchisoarea sau cu trimiterea in judecata a debitorilor, desi nu exista nici o forma legala prin care o firma de recuperare creante ar putea face acest lucru. Cei care considera ca se produce un abuz la adresa lor in acest sens se pot adresa conducerii firmei, autoritatilor sau pot da in judecata firma de recuperare creante. Sunt cazuri in care agentii firmelor de recuperare creante anunta debitorul ca trebuie sa achite sume mult mai mari decat cele reale, adica ratele prevazute de contractele de creditare, pentru a fi recuperata o suma mai mare din datoria totala, sau de cazuri in care agentii ameninta debitorii ca le vor fi vandute bunurile, in special proprietatile imobiliare, in cazul amanarii platii, prin asumarea unei identitati false a unui avocat, executor judecatoresc sau lichidator judiciar. Pana in momentul stabilirii unei legislatii concrete in acest sens, reprezentantii firmelor de recuperare creante trebuie sa respecte codul deontologic al agentiilor de recuperare creante, iar consumatorii pot scapa de hartuiri, avand in favoarea lor Proiectul Legii Colectarii Debitelor.

Adauga un comentariu

*