C.C.D. Bacau e asaltata de cadrele didactice!

Sâmbata, 31 ianuarie 2009, cu incepere de la ora 9.00, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau organizeaza la Scoala cu clasele I – VIII „Miron Costin” evaluarea finala a celor 300 de cursanti din judetul Bacau care au urmat Programul de formare continua acreditat „Scoala europeana – scoala incluziva”. Scopul programului este implementarea unui sistem de valori socio – educationale care sa conduca la schimbarea perceptiei fata de scoala a tuturor factorilor, astfel incât scoala sa devina o adevarata resursa pentru comunitate. „Acest program de formare este penultimul acreditat de noi. El ofera participantilor 15 credite profesionale transferabile. Aspectul inedit al acestuia rezida din faptul ca el deriva din Proiectul PHARE 2003, intitulat ,. Cred ca si datorita acestei situatii, inca 300 de colegi asteapta sa-l urmeze in acest an scolar”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau. Printre obiectivele generale ale programului se numara implicarea activa si continua a membrilor scolii si comunitatii in combaterea discriminarii in scoala si societate, astfel incât sa devina – din participanti la schimbare – factori activi ai promovarii incluziunii; abilitarea cadrelor didactice de a oferi servicii educationale pentru toti, indiferent ca sunt elevi inalt abilitati sau cu CES, minoritari etnic sau dezavantajati din punct de vedere economic si social, elevi obisnuiti sau tineri care au abandonat si se intorc la scoala; imbunatatirea performantelor scolare ale copiilor si elevilor si prevenirea abandonului scolar. Ca obiective specifice, evidentiem cunoasterea valentelor relatiei scoala – comunitate pentru dezvoltarea parteneriatelor in beneficiul ambelor parti, descoperirea modalitatilor celor mai eficiente de implicare a parintilor si intregii comunitati in viata scolii, valorificarea traditiilor comunitatii in curriculum-ul la decizia scolii pentru a asigura perenitatea lor, cunoasterea si exersarea de catre cadrele didactice a strategiilor de organizare a activitatii de predare – invatare bazate pe cooperare si interactivitate, identificarea principalelor categorii de cerinte educationale speciale in vederea construirii unui curriculum adaptat particularitatilor fiecarui copil, promovarea valorilor scolii incluzive prin respectarea principiilor incluziunii si atingerea indicatorilor sai specifici, abilitarea cadrelor didactice pentru construirea de instrumente de diferentiere si individualizare a invatarii in grupul de elevi, constientizarea de catre cadrele didactice a importantei crearii unui mediu stimulativ pentru invatare si participarea a elevilor la viata scolii, care urmeaza sa devina „atractiva si primitoare pentru toti”. Cursurile implica prezentarea teoretica a notiunilor in proportie de 30la suta, iar seminariile si atelierele pentru implementarea notiunilor teoretice – 60 la suta. Principalele teme fac referire la educatia incluziva, relatia scolii cu comunitatea, dezvoltarea abilitatilor de scris-citit-socotit, curriculum la decizia scolii si la metodele active de predare – învatare. Evaluarea finala consta in sustinerea unui portofoliu in sedinta publica.
Stefan OLTEANU

Adauga un comentariu

*