Ministerul taie capete, Cojocaru protejeaza incompetenta

Ministerul Educatiei a sanctionat 134 de profesori corectori si 48 de profesori asistenti in urma analizei rezultatelor la tezele cu subiect unic din primul semestru al acestui an. Acestia nu mai au voie sa participe la activitatea de evaluare pe o perioada cuprinsa intre 1 si 3 ani. Cei mai multi profesori evaluatori sanctionati au fost inregistrati in judetele Galati – 20, Dolj – 17, Suceava – 16, Neamt – 12, Gorj – 10, Covasna – 10. In judetul Bacau? Niciunul!

Profesorii corectori au fost sanctionati de MECT pentru ca au fost subiectivi in aplicarea baremului, au verificat superficial lucrarile sau, pur si simplu, au aratat dezinteres la tezele cu subiect unic. In cazul profesorilor asistenti, sanctionarea a fost aplicata pentru nerespectarea prevederilor din metodologie privind asigurarea corectitudinii derularii tezelor, favorizarea copiatului sau nesupravegherea elevilor in timpul tezelor! Examinarea prin teze cu subiect unic a fost initiata anul trecut de Ministerul Educatiei.

Pentru verificarea eficientei acestui tip de testare, ministerul a solicitat inspectoratelor scolare ca, imediat dupa incheierea examenelor din semestrul intai, sa faca o analiza comparativa intre notele primite la clasa de elevi si cele primite la teze. Pentru 7 la suta dintre elevi s-au observat diferente mai mari de 2 puncte intre notele de la clasa si cele de la teze. Mai putin frecvente, diferentele de cel putin 3 puncte au fost intalnite in special in mediul rural. Pentru diminuarea diferentelor de evaluare, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a initiat, cu sprijinul inspectoratelor scolare, un amplu program de formare a evaluatorilor, care va presupune cursuri speciale si certificare in domeniu.

Ministerul Educaiei a prezentat rezultatele analizei comparative dintre notele primite la clasa de elevi si cele de la tezele cu subiect unic. Potrivit ministerului, in urma demersului inspectoratelor s-a constat ca majoritatea diferentelor nu sunt mai mari de plus sau minus 1 punct, respectiv 190.850 la limba romana, 194.447 la matematica, 11.432 la limba materna, 28.672 la istorie si 67.632 la geografie. Diferentele mai mari de 2 puncte reprezinta 7 la suta din numarul total de elevi care au sustinut tezele cu subiect unic.

Corectitudine maxima in scolile bacauane!

In ciuda faptului ca au existat foarte multe discutii in ceea ce priveste desfasurarea acestor examene, conducerea Inspectoratului Scolar Bacau n-a identificat, din cate se pare, niciun profesor sau asistent care sa fi calcat pe bec. Acest lucru dovedeste inca o data, daca mai era nevoie, „competenta” inspectorului general Ovidiu Cojocaru, precum si a celor din jurul sau.

Este de neinteles cum, cu toate ca presa locala a subliniat nemultumirile atat ale elevilor, cat si ale unor profesori, in ceea ce priveste desfasurarea acestui examen, conducerea ISJ nu a gasit macar unul sau doi profesori care sa nu fi respectat proportia intre evaluarea la clasa si la tezele cu subiect unic. Suntem convinsi ca majoritatea profesorilor corectori si asitenti si-a facut datoria. Dar, din semnalele din teritoriu, a rezultat ca au existat si uscaturi. Numai conducerea ISJ Bacau nu le-a vazut sau s-a facut ca nu le vede.
Nicolae TURCU

Adauga un comentariu

*