Isteria – efectul secundar al simularii

observator de bacauElevii claselor a XII a au sustinut pe 3 aprilie primele simulari ale examenului de Bacalaureat. Liceenii au afirmat ca examenul a fost destul de greu si ca nu se asteptau la modificari fata de anii trecuti.

Agitatie, emotii, rasete, dar si plansete, aceasta era atmosfera in curtea liceelor dupa prima simulare a examenului de Bacalaureat. Proba scrisa la Limba si literatura romana se pare ca le-a dat batai de cap tinerilor care, peste doar trei luni vor avea de sustinut unul dintre cele mai importante examene din viata. Cei mai multi dintre ei au iesit din salile de clasa unde s-a desfasurat examenul cu zambetul de buze, chiar daca nu s-au putut lauda ca au tratat cu succes toate subiectele.

La gramatica cele zece cerinte care au facut tema primului subiect nu au ridicat probleme prea mari. La subiectul al II lea, elevii deja au inceput sa isi puna semne de intrebare. Si asta pentru ca, desi in anii anteriori se cerea realizarea unei scrisori sau telegrame, acum elevii au trebuit sa scrie un text argumetativ, in care sa isi exprime opinia cu privire la o fraza din opera „Din neamul moldovenilor”, scrisa de Miron Costin.

Cand s-a prezentat ultimul subliect, in salile de examen s-a auzit un accentuat oftat. Elevilor li s-a cerut sa scrie un eseu de 2-4 pagini, in care sa prezinte evolutia relatiilor dintre doua personaje, implicate in conflictul dramatic, dintr-o drama studiata. Subiect care, pe cei mai multi dintre ei i-au lasat „reci”.

Profesorii spun ca subiectele au fost „in limitele normalului”

Cu toate ca elevii se plang ca subiectele nu au fost tocmai simple, dascalii bacauani nu sunt de aceeasi parere.

„Subiectele pe care le-au avut de tratat liceenii nu au fost inaccesibile, sustine Aurora Popa, profesor de romana. Daca elevii ar fi trecut macar o data prin materie nu ar fi intampinat probleme in ceea ce priveste rezolvarea subiectelor.

Insa multi dintre ei sunt de parere ca pana la examenul de Bacalaureat mai este timp suficient sa invete. Nu s-au stresat prea mult sa invete, mai ales ca notele nu le vor influienta media”. De aceeasi parere este si Ghiorghi Iorga, directorul Colegiului National „Ferdinand I” care sustine ca „Elevii nu aveau voie sa nu rezolve toate cele trei subiecte, mai ales ca nu au fost foarte dificile.

Diferenta fata de anul trecut a aparut la subiectele II si III, care au fost putin mai dificile pentru ca necesitau un nivel de cunoastere mai mare si un efort intelectual accentuat din partea elevilor. Insa nu au fost subiecte care nu puteau fi rezolvate”.

„Nu ne asteptam la drama!”

Aceasta a fost afirmatia facuta de elevii care au sustinut simularea la Limba si literatura romana.

„Eu am repetat materia insa nu m-am gandit nici o clipa ca ne va pica o drama, sau, mai rau, sa facem o paralela intre personaje, a afirmat indignata Fabiana Apatreanu, eleva in clasa a XII a la Colegiul National Ferdinand I.

Cat despre subiectul al II lea, a fost destul de dificil, pentru ca noi ne pregatisem pentru cu totul altceva”. Pentru ca nu s-a putut abtine, Andrei Apetrei, colegul acesteia a afirmat ca „Anul acesta simularea a fost super grea.

Cand am vazut ultimele doua subiecte am zis mamaaaaaaaaaa, ce e asta frate? Chiar nu existau subiecte mai accesibile? Sau prin asta se demonstreaza ca noi nu am invatat mare lucru, ceea ce nu este adevarat.

Au fost subiecte pe care nu s-a pus prea mult accent in timpul orelor de curs. Sau mai bine zis, formularea subiectelor a fost cel putin ciudata…grea de inteles”.

Alina RATA

Adauga un comentariu

*