CNA a votat inițiativa Alianței pentru Sănătatea Mamei și Copilului de a introduce mesaje de interes public despre alăptare

unnamed-1La inițiativa Asociației SAMAS, Alianța pentru Sănătatea Mamei și Copilului a obținut votul Consiliului Național al Audiovizualului în vederea introducerii unui mesaj de sănătate publică în mediul audiovizual despre importanța alăptării exclusive în primele șase luni de viață ale copilului.

Astfel, prin acceptul autorității ce reglementează programele audiovizuale, s-a obținut acordul ca următorul mesaj de interes public să fie transmis prin intermediul canalelor de televiziune: Hrănirea exclusivă la sân a copilului în primele șase luni este esențială pentru o viață sănătoasă”.

În contextul punerii în dezbatere publică spre modificare a Deciziei CNA nr. 220 din 24 februarie 2011 (cu privire la Codul de reglementare a conținutului audiovizual), Asociația SAMAS a reușit să coalizeze societatea civilă și societățile medicale Crucea Roșie Sector 6, Organizația Salvați Copiii România, Societatea Națională de Medicină a Familiei, Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, Alianța pentru Sănătate România și Asociația Mame pentru Mame în Alianța pentru Sănătatea Mamei și Copilului și a solicitat Consiliului Național al Audiovizualului sprijinul pentru derularea unei campanii de educare în mediul audiovizual prin plasarea unor mesaje de interes general privind sănătatea mamei și copilului.

După acceptul dat de CNA pentru a introduce mesajul “Hrănirea exclusivă la sân a copilului în primele șase luni este esențială pentru o viață sănătoasă” în noua formă a Codului de reglementare a conținutului audiovizual, va urma o perioadă de 30 de zile de dezbatere publică pentru ca, ulterior, dacă nu există contestații legitime la modificările agreate de Consiliul Național al Audiovizualului, acest cod va fi modificat și va intra în vigoare, iar populația va putea auzi acest mesaj despre alăptare la finalul calupurilor publicitare cu reclame la produse care ar putea submina alăptarea.

unnamed-3Demersurile Asociației SAMAS pentru realizarea unei campanii de educare în mediul audiovizual prin plasarea unor mesaje de interes general privind sănătatea mamei și copilului reprezintă doar o parte din activitățile pro alăptare pe care organizația le realizează încă din anul 2013. Faptul că doar 12,6% dintre românce* își alăptează bebelușii exclusiv reprezintă motivul principal pentru care în ultimii trei ani am realizat campanii de informare și educare privind importanța alăptării exclusive și am ajutat mamele, prin cursuri și consiliere în alăptare, să asigure o nutriție corectă sugarilor, conform cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății. Un mesaj de interes public despre alăptare prin intermediul canalelor de televiziune este la fel de important și de util pentru populație ca și mesajele legate de alimentație sau mișcare pentru menținerea unei vieți sănătoase. De aceea, vreau să le mulțumesc tuturor organizațiilor din Alianța pentru Sănătatea Mamei și Copilului pentru sprijin. a declarat Ana Măiță, Purtător de Cuvânt al Asociației SAMAS.

De altfel, potrivit studiului “Evaluarea impactului marketingului social privind promovarea sănătății publice în România prin campania de Public Service Announcement a Consiliului Național al Audiovizualului” realizată de Conf. Dr. Delia Balaban din cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice, Universitatea Babeș-Bolyai, datorită ascensiunii sale, “mass media are capacitatea de a influența, dirija și orienta opinia publică, determinând cum și la ce să se gândească. Canalele media nu trebuie considerate ca fiind nocive, deoarece prin intermediul lor populația este informată asupra evenimentelor care au loc pretutindeni și pot funcționa ca un motor de generare a comportamentelor sănătoase”.

Peste 210.000 de mame consiliate de Educatorii Perinatali SAMAS în ultimii trei ani

Având în vedere rata foarte scăzută a alăptării exclusive din România și impactul acesteia asupra sănătății pe termen lung, Asociația SAMAS și-a propus ca, prin specializarea de cadre medicale și prin consilierea directă a mamelor (în maternități, la domiciliu sau în centrele SAMAS) să poată crește numărul de mame care alăptează exclusiv și, implicit, numărul de copii care se bucură de beneficiile laptelui matern.

În acest sens, începând cu 2013 și până în prezent, 619 de cadre medicale din peste 20 de orașe au beneficiat de bursa de formare SAMAS, 8500 de mame au participat la cursuri de educație perinatală, iar peste 210.000 de mame au primit informații de la Educatorii Perinatali SAMAS în maternități sau cabinete medicale.

Numai în 2016, cu ocazia Săptămânii Internaționale a Alăptării (1-7 august), peste 650 de mame au participat la evenimentele cu acces gratuit organizate de Asociația SAMAS în cinsprezece orașe din țară, odată cu lansarea campaniei de informare, educare și comunicare “Îți mulțumesc, mamă, pentru că m-ai alăptat”.

Adauga un comentariu

*