În Războiul cu Băncile, Victoria Fintech e Aproape

Cu mulți ani în urmă primele companii FinTech au apărut ca urmare a cererii venite din partea celor care trimit bani peste granițele naționale. Comisioanele exasperant de mari practicate de bănci și alți operatori tradiționali i-au determinat pe oameni să caute soluții alternative. La început băncile nu au luat în seamă apariția acestui nou curent, pentru simplul fapt că nu îl percepeau ca pe o amenințare reală.unnamed (1)

Western Union și Moneygram am manifestat aceeași atitudine de total dezinteres, conștienți fiind de poziția lor dominantă. Chiar și acum când suntem în plină revoluție FinTech, acești operatori domină piață și tranzacționează sume incomparabil mai mari. Ceea ce este însă mai important este că evoluția FinTech este similară cu cea a unui bulgăre de zăpada ce se rostogolește de pe vârful muntelui. Cu fiecare rotați devine tot mai mare și mai rapid, culminând în cele din urmă cu o avalanșă ce mătură tot în calea sa.

Companiile FinTech câștigă teren în lupta cu băncile

Competiția dintre bănci a fost întotdeauna intensă, însă aceste instituții financiare trebuie să se teamă mai mult de un nou jucător pe piață. Companiile FinTech le amenință poziția dominantă iar progresul înregistrat în ultimii ani este de natură să îi îngrijoreze. Efectele globalizării nu mai pot fi ignorate iar evoluția Internetului a făcut ca noile alternative financiare să fie îmbrățișate de tot mai mulți utilizatori.

Granițele există însă nu mai reprezintă mai provocări pentru cei care trimit bani în țara. Mijloacele de plata s-au diversificat iar monopolul băncilor a dispărut de facto. Faptul că majoritatea tranzacțiilor se fac tot prin bănci contează mai puțin în contextul în care s-a format un trend. Lucatorii migranți dar și cei care s-au stabilit în altă țara și trimit bani acasă preferă aceste companii. Comisioanele mai mici și viteza de tranzacție mai mare reprezintă doar câteva dintre motivele pentru are schimbarea pare a fi inevitabilă.

CEO-ul TransferGo Daumantas Dvilinskas confirma acest trend si anticipează victoria FinTech: Oamenii doresc si asteaptă rezultate instantanee iar băncile pur  simplu reactionează la acest nou comportament.  Doar in ultima  săptămană, am observat o creștere de 10% in inregistrările de utilizatori, cu $17 milioane transferate luna trecuta, ceea ce inseamnă ca există o cerere foarte puternică pentru sistemele de tranzacții financiare on-line si mobile”.

Cetățenii internaționali adoptă serviciile FinTech

Succesul companiilor precum TransferGo i-a îndemnat și pe alți antreprenori să pornească propriile companii similare. Competiția serioasă îi motivează pe toți participanții să își îmbunătățească serviciile oferite. În plus, utilizatorii sunt beneficiarii direcți pentru că taxele și comisioanele pe care le plătesc scad în continuare. Companiile FinTech au deja tarife mult mai competitive decât cele oferite de bănci, însă lupta reala este cu alte afaceri similare.

Diferența majoră între bănci și aceste afaceri este că cele din urmă sunt mult mai flexibile și mai agile. Fără să fie limitate de un aparat greoi și rezistent la schimbare, ele pot îmbrățișa imediat noie schimbări produse de tehnologie. Mai mult, unele dintre aceste companii dezvoltă ele însele noi tehnici care să le facă mai competitive. Schimbarea este singura constantă în această industrie iar rezultatele sunt evidente.

Contextul internațional este nefavorabil băncilor

Avantajele care au făcut băncile forțe incontestabile în domeniul transferului de bani au dispărut sau cel puțin s-au diminuat. Astăzi nu mai au monopol absolut iar clienții pot oricând opta pentru servicii similare. În condițiile în care orice consumator educat va alege costurile minime, băncile vor continuă sa piardă teren. Încrederea pe care oamenii o aveau în bănci a fost spulberată de criză financiară, când mulți au pierdut toți ce aveau. Sunt puțini oameni azi care preferă băncile pentru ca le consideră mai sigure.

Companiile FinTech trebuie să lupte pentru noii clienți dar în momentul în care îi obtin, aceștia nu se mai întorc la bănci. Fiecare client pierdut de bănci este pierdut pentru totdeauna, iar pe termen lung efectele sunt previzibile. Va mă dura destul până când companiile FinTech vor câștiga războiul cu băncile, însă victoria pare să fie inevitabilă.

Adauga un comentariu

*