Care sunt cele mai scumpe mașini din istorie vândute vreodată la licitație?

Ferrari 250 GTO (1962)

Cea mai scumpă maşină din lume vândută în mod oficial la o licitaţie publică a devenit, în vara lui 2014, modelul Ferrari pus în vânzare la Bonhams The Quail: preţul final a fost de peste 38 de milioane de dolari (circa 28,7 milioane de euro)

Mercedes-Benz W196 (1954)

Cel mai scump Mercedes-Benz din lume a fost vândut în cadrul licitaţiei Bonhams de la Goodwood Festival of Speed din 2013 pentru suma de 29,6 milioane de dolari (circa 22,3 milioane de euro). Având nume de cod W196, acest monopost Mercedes-Benz şi-a câştigat reputaţia datorită lui Juan Manuel Fangio şi Karl King, care au câştigat în 1946 Marele Premiu al Franţei, în aceeaşi zi în care echipa de fotbal a Germaniei câştiga Cupa Mondială în faţa Ungariei.

MB_01_2000

 

Ferrari 275 GTB/4 S NART Spyder (1967)

Cel mai scump Ferrari decapotabil a fost vândut în 2013, în cadrul licitaţiei RM Auctions de la Monterey, pentru suma de 27,5 milioane de dolari (circa 20,7 milioane de euro). Maşina a fost prima de acest fel importată în SUA, la cererea dealerului Luigi Chinetti, care voia un cabriolet special pentru milionarii americani din anii ’60-’70. Enzo Ferrari a produs doar 10 exemplare de acest fel. Denumirea NART provine de la echipa de curse North American Racing Team, dar notorietatea maşinii nu a fost asigurată de victorii sau prestaţii înălţătoare, ci de apariţia alături de Steve McQueen în filmul „The Thomas Crown Affair”.

1967-ferrari-275-gtb_

 

Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti (1964)

Considerat unul dintre cele mai rare Ferrari-uri, exemplarul de faţă a fost vândut la licitaţia RM Auctions din Monterey,  pentru suma de 26,4 milioane de dolari (aproape 20 de milioane de euro). Este unul dintre cele trei modele Ferrari 275 GTB/C Speciale fabricate la Maranello între 1964 şi 1965, modele realizate strict pentru a putea omologa noul model de curse 275 GTB, urmaş al celebrului 250 GTO. Ferrari 275 GTB era primul Ferrari cu suspensie spate independentă şi era gândit ca un rival de temut pentru Ford GT40 şi Shelby Cobra Daytona la Le Mans 1965.

1964-ferrari-275-gtb-c-sp_800x0w

Ferrari 375-Plus Spider Competizione (1954)

Cu ocazia licitaţiei Bonhams de la Goodwood Festival of Speed, această maşină de curse folosită strict de echipa de uzină a fost cumpărată pentru un preţ de 18,4 milioane de dolari (circa 13,8 milioane de euro). Şasiul maşinii este echipat cu un motor V12 de 4,9 litri, montat în faţă şi care i-a adus porecla „The Fearsome Four-Nine” – în sezonul de motorsport din 1954 era maşina Ferrari cu cel mai mare şi mai puternic motor ce a ieşit pe porţile uzinei.

Red 1954 Ferrari 375 Plus

Ferrari 250 Testarossa (1957)

Primul exemplar Ferrari 250 Testarossa a fost vândut în 2011, în cadrul licitaţiei Goodings & Company de la Pebble Beach pentru suma de 16,4 milioane USD (circa 12,3 milioane de euro), un record în acel an. Acest Ferrari 250 Testarossa e considerat ca fiind unul dintre cele mai rare Ferrari din istorie, având la activ nu mai puţin de 8 ani de participare în cele mai cunoscute curse auto de la jumătatea secolului trecut, fiind condusă de nume celebre din motorsport.

Ferrari 250 LM (1964)

Cu ocazia licitaţiei RM Auctions de la New York, din 2013, acest exemplar de Ferrari de curse a fost cumpărat cu suma de 14,3 milioane USD (circa 10,7 milioane de euro). Maşina a fost comandată în 1964 de un american împătimit de maşini cu pedigree istoric, Steven Earle, iniţial automobilul fiind folosit doar ca maşină de şosea, pentru simpla plăcere de a conduce sub soarele californian. Maşina a fost cumpărată după patru ani de doi fraţi din Ecuador, Guillermo Ortega şi Fausto Merello, care aveau o echipă de curse, Raceco.

Ferrari 250 LM

Ferrari 340/375 MM Berlinetta ‘Competizione’ (1953)

Preţul plătit de ultimul cumpărător, în 2013, la RM Auctions Villa Erba Sale, din Italia, se ridică la 12,8 milioane de dolari (circa 9,6 milioane de euro). Exemplarul de faţă a fost singura maşină de curse din World Sports Car Championship care a fost condusă de trei nume mari din motorsportul mondial: Mike Hawthorn, Alberto Ascari şi Giuseppe Ferina.

Red 1953 Ferrari 340/375 MM Berlinetta ‘Competizione’

Ferrari 250 Testarossa (1957)

Cu ocazia licitaţiei RM Auction de la Maranello, din 2009, acest exemplar a fost vândut pentru suma de 12,4 milioane de dolari (circa 9,3 milioane de euro). Maşina este a patra dintre cele 34 de acest fel construite de Ferrari, fiind al doilea model comercializat către un client privat, Piero Drogo, fervent participant în cursele auto din America de Sud.

http://iliketowastemytime.com/sites/default/files/1957_ferrari_250_tr_12_million_dollars1.jpg

Mercedes-Benz 540K Special Roadster (1936)

Preţul plătit pentru acest exemplar, la licitaţia Goodings & Company Pebble Beach din 2012, se ridică la 11,77 milioane USD (circa 8,86 milioane de euro). Vorbim de o maşină cu o istorie aparte, care, în cei 76 de ani de existenţă, a avut doar trei proprietari. Prima persoană care a deţinut această maşină a fost baronesa Gisela von Krieger, care, la numai 23 de ani, era una dintre cele mai cunoscute femei nonconformiste ale epocii în Germania nazistă.

Adauga un comentariu

*