Efectivele ISU vor fi diminuate cu 2.100 de oameni, din 15 septembrie!

Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), Marcel Lucaciu, a declarat că efectivele instituţiei vor fi diminuate cu 2.100 de oameni, începând din 15 septembrie, măsura făcând parte dintr-un proces de restructurare. De la ISUJ Bacau vor fi disponibilizati 20 de angajati.

Şeful IGSU, Marcel Lucaciu, a declarat, într-o conferinţă de presă la Zalău, că, în contextul crizei economice, guvernanţii au văzut că „buzunarele sunt mai goale decât de obicei”. „Trecem printr-o perioadă dificilă, care înseamnă un proces de restructurare. Criza i-a făcut pe guvernanţi să vadă că buzunarele sunt mai goale decât de obicei. S-a analizat om cu om, structură cu structură, şi s-a ajuns la concluzia că IGSU trebuie să diminueze efectivele cu 2.100 de oameni. IGSU a fost prima structură indicată să treacă spre regionalizare. Din punctul meu de vedere – eu sunt militar, de la 14 ani în uniformă, dacă mă tai la mână curge kaki – vom executa ordinele. Dacă ni se va cere, vom îndeplini ordinul, asta este”, a spus Lucaciu.

Judeţe unde nu va fi dat afară nici un om şi judeţe unde se vor face reduceri

„Sunt judeţe şi judeţe. Noi suntem plătiţi din bani publici şi, din perspectiva celui care ne plăteşte, noi trebuie să asigurăm servicii echitabile atât în Harghita, cât şi în Constanţa. În Harghita sau în Covasna sunt câte 350 de pompieri, iar în Constanţa 1.200, dar nu putem compara sub nici o formă aceste judeţe. În Constanţa avem turism, port, canal şi dezvoltare economică, pe când dincolo nu”, a spus Lucaciu. El a declarat că singurul criteriu de care s-a ţinut cont, într-o lungă perioadă de timp, la stabilirea numărului de pompieri din judeţe, a fost populaţia acestora, pe când în prezent s-au luat în calcul criterii precum suprafaţa judeţului, dezvoltarea lui economică, aportul Consiliului Judeţean la susţinerea ISU. „Astfel, am ajuns la judeţe unde în final nu va fi dat afară nici un om şi judeţe unde se vor face reduceri. Constanţa va da afară 200 de oameni, Bihorul peste o sută. Judeţele mari vor da afară mai mulţi oameni, judeţele mici mai puţini. Bucureştiul are atâtea intervenţii într-o zi cât au 15 judeţe la un loc şi trebuie să ţinem cont de acest lucru, situaţia Capitalei fiind una aparte”, a spus Lucaciu. El a spus că activitatea IGSU nu este ieftină, dar este una de importanţă majoră pentru populaţie. „Suntem un serviciu plătit din bani publici. Poate am fost prea scumpi. Maşinile noastre nu sunt deloc ieftine, cea mai ieftină maşină de pompieri costă 200.000 de euro. Dacă adunăm preţul tuturor maşinilor şi împărţim apoi suma la numărul de pompieri, s-ar putea să se spună că suntem scumpi, dar pe de altă parte, pompierii sunt tot atât de necesari pe cât de scumpi”, a spus Lucaciu. Referitor la personalul care va fi disponibilizat, Lucaciu a declarat că acesta s-ar putea îndrepta spre serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, nefiind exclusă reangajarea după ce economia României se va redresa.

ISU  Bacau disponibilizeaza 20 de angajati
Potrivit informatiilor furnizate de general de brigada Mihai Simionescu, inspector sef al ISUJ Bacau, institutia pe care o conduce va trebui sa disponibilizeze 20 de angajati. „Diun cei 20, unii dintre ei si-au inaintat demisia, fie pentru ca si-au gasit un alt loc de munca, fie ca vor trece in rezerva din motive medicale. In acest fel, se pare ca, pana la 15 septembrie, la dispozitia Inspectoratului vor ramane mai putin de zece angajati care vor trebui disponibilizati. Bineinteles ca acest lucru se va face in conditiile legii”, a declarat general de brigada Mihai Simionescu, inspector sef al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta a Judetului Bacau.
Noul sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţă

„Dacă au luat microbul de a se sacrifica pe sine pentru alţii, probabil că mulţi din cei care vor fi reduşi se vor îndrepta către serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă şi va fi un câştig pentru comunităţi. Dacă ţara se va vindeca, probabil că vor putea veni înapoi”, a declarat Lucaciu. Lucaciu a afirmat că printre priorităţile pentru 2011 se numără implementarea noului sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţă, ceea ce presupune achiziţia de tehnică de calcul (servere, mijloace de comunicaţii şi computere – n.r.),care va fi distruibuită în judeţe până la mijlocul lunii septembrie. Prin acest sistem, Centrul de Comandă Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, situat la Ciolpani, va fi conectat cu centrele judeţene, iar transferul de date şi informaţii va fi automatizat, un soft de asistenţă decizională urmând să ajute în luarea unor decizii mai rapid şi în cunoştinţă de cauză.

Adauga un comentariu

*