Vulcani noroioşi descoperiţi pe Marte

vulcani-noriosi.jpgOamenii de ştiinţă afirmă că descoperirea unor vulcani noroioşi pe Marte ar putea impulsiona căutarea de viaţă pe planeta roşie.
Dacă viaţa a existat vreodată pe Marte, dovada ar putea fi îngropată imediat sub suprafaţă, unde este încă suficient de cald pentru ca apa să rămână în stare lichidă.
Vulcanii noroioşi ar putea transporta roci de la o adâncime de câţiva kilometri până la suprafaţă, unde exploratorii robotici ar colecta mostre. Detalii au fost prezentate la o conferinţa Lunar and Planetary Science din Texas.
Folosind imagini preluate cu ajutorul misiunii Mars Odyssey, Carlton Allen şi Dorothy Oehler de la Central Spaţial Nasa din Huston, au identificat zeci de movile în câmpiile nordice de pe Marte despre care spun că seamănă foarte mult cu vulcanii noroioşi de pe Pământ. Scanarea în infraroşu a arătat că domurile se răcesc mare repede noaptea decât rocile din împrejur, prin urmare se aşteaptă să fie alcătuite din sedimente.
Folosindu-se şi de date de la Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) au determinat că domurile sunt mai oxidate decât restul câmpiei, ceea ce ar sugera prezenţa oxidului de fier, care se formează în prezenţa apei lichide.