Fosilă hominidă diuntr-o specie necunoscută până în prezent

Fosila unui hominid ce a trăit în urmă cu aproximativ 10 milioane de ani, descoperită în Kenya, ar putea aparţine unei specii încă necunoscută paleoantropologilor, fiind unul dintre strămoşii comuni ai oamenilor şi maimuţelor antropoide mari, cimpanzeii şi gorilele, conform unui studiu publicat marţi în Statele Unite ale Americii, informează marţi AFP recepţionată de Rompres.

Descoperirea acestei fosile în Kenya – un fragment de maxilar cu 11 dinÅ£i – indică faptul că ultimul strămoÅŸ comun al marilor maimuÅ£e antropoide africane ÅŸi al oamenilor a trăit în Africa ÅŸi nu a părăsit probabil niciodată acest continent, considerat leagănul antropologic al umanităţii, mai susÅ£in cercetătorii japonezi ÅŸi francezi care au realizat acest studiu publicat în Analele Academiei NaÅ£ionale Americane de ÅžtiinÅ£e.

Până în prezent au fost descoperite foarte puţine fragmente fosile ale unor hominizi din această perioadă din urmă cu 11 până la 5 milioane de ani, perioadă crucială pentru a înţelege originile maimuţelor antropoide şi ale oamenilor, iar majoritatea acestora au fost găsite în zone din Africa, a precizat Yutaka Kunimatsu, de la Institutul pentru Studiul Primatelor de la Kyoto.

Noua specie de hominid a primit numele Nakalipithecus nakayamai. O fosilă de humanoid datând de peste 10 milioane de ani nu a mai fost descoperită în Kenya din anul 1982.

Conform unor studii bazate pe analize moleculare, omul ÅŸi cimpanzeul, cel mai apropiat ”văr” al nostru pe scara evolutivă, s-au separat în urmă cu 7 până la 5 milioane de ani, după ce în prealabil s-au separat de gorile în urmă cu 9 până la 8 milioane de ani.ROMPRES