Patimi politice iscate de situaţia confecţionerelor asiatice din Bacău

Un grup de confecţionere asiatice angajate la fabrica de confecţii Wear Company din Bacău au plecat astăzi acasă. Costul biletelor de avion a fost suportat de firma de intermediere din China prin intermediul căreia confecţionerele asiatice au fost aduse în România, informează corespondentul Amos News.

Conflictul iscat de greva confecţionerele asiatice de la fabrica de confecţii Wear Company a dat naştere la discuţii în contradictoriu şi între reprezentanţii Prefecturii şi Consiliului Judeţean (CJ) Bacău. Subprefectul Neculai Olaru a fost de părere că reprezentanţii CJ Bacău şi-au depăşit atribuţiile atunci cand au intervenit în soluţionarea acestui conflict.

Subprefectul Olaru a făcut referire în acest fel la vicepreşedintele CJ Bacău, Angela Bogea care, în toate zilele care s-au scurs de la declanşarea grevei asiaticelor, a participat, alături de conducerea fabricii, la negocieri cu reprezentanţii protestatarelor şi a solicitat intervenţia instituţiilor care ar fi putut duce la limpezirea acestui conflict. În opinia lui Neculai Olaru, Angela Bogea, preşedintele Judeţenei Bacău a PRM, a încercat să exploateze această problemă şi din punct de vedere electoral.

În replică, Angela Bogea spune că prezenţa sa în mijlocul acestui conflict nu ar fi fost semnalată dacă intervenţia Prefecturii s-ar fi făcut resimţită. “Dacă nu primeam acel mesaj pe telefonul mobil de la confecţionerele intrate în grevă, nu interveneam. În plus, nici nu ştiu ce capital electoral aş fi putut câştiga în urma acestei acţiuni. Confecţionerele din China oricum nu vor veni să mă voteze pe mine peste doi ani, la viitoarele alegeri”, a răspuns, scurt, Angela Bogea.

Dincolo, însă, de controversele iscate între Prefectură şi Consiliul Judeţean, situaţia de la Wear Company este departe de a fi clarificată pe deplin. Aproape douăzeci la sută din cele 370 de confecţionere asiatice ajunse anul trecut în Bacău au plecat, deja, acasă iar între cele rămase la lucru încă se mai poartă discuţii dacă să semneze sau nu contractul de muncă propus de firma angajatoare. În plus, Sorin Nicolescu, directorul administrativ al fabricii băcăuane se arăta chiar dispus să găsească o firmă de transport aerian care să îi pună la dispoziţie trei curse charter cu care să le poată transporta în bloc, în China, pe toate cele aproximativ 300 de muncitoare rămase în Bacău.

Adauga un comentariu

*