D´ale elevilor băcăuani

Unii dintre elevii băcăuani participanÅ£i la Testarea naÅ£ională la limba ÅŸi literatura română au dat ÅŸi în acest an ‘o măsură amuzantă’ a emoÅ£iilor, imaginaÅ£iei bogate, lacunelor acumulate în anii de ÅŸcoală, învăţatului ‘mecanic’ sau a lipsei de pregătire. Iată câteva din perlele ‘culese’ de profesorii ce au corectat lucrările.

‘Măsura versului este de 6,5 cm’ (într-adevăr, măsurat în manual versul la care făcea referire elevul s-a dovedit a avea pe hârtie exact lungimea precizată).

‘Aleodor împărat este basm pentru că conÅ£ine peste tot cifra magică trei, iar acÅ£iunea se petrece în timp ÅŸi spaÅ£iu”.

‘ÃŽmpăratul angajează mai mulÅ£i jandarmi ca să păzească mărul de aur, dar degeaba”.

‘Personajele umane au însuÅŸiri neadevarate’.

‘ÃŽn basm nu se cunoaÅŸte exact când se petrece acÅ£iunea”, iar ‘de la personaje te poÅ£i aÅŸtepta la multe lucruri”.

‘Basmul studiat de mine la ÅŸcoală este, Prâslea cel bătrân ÅŸi merele de aur”.

‘Basmul are o mare răspândire mondială”.

‘Basmul este o lucrare litorală”.

‘ÃŽn basm sunt mereu două tărâmuri: cel de aici ÅŸi cel din lumea de apoi”

‘ÃŽn basm realitatea se îmbină cu fantasticele, iar binele se confruntă întotdeauna cu răul învins”.

‘Zgripsoroaica îi mai rea decât zmeul, iar zmeul mai rău decât ceilalÅ£i”.

‘Ale Odor era frumos”.

‘Aleodor avea castelul în curtea lui Toma AlimoÅŸ, care era deghizat în pedagog. Acest pedagog îl ajuta pe Aleodor să se maturizeze”.

‘ÃŽmpăratul l-a născut la bătrâneÅ£e pe Aleodor”.

‘Aleodor cârmuieÅŸte viaÅ£a unui corb”.

‘Prâslea iubea aÅŸa de mult merele că risca să se înÅ£epe în Å£eapă”.

‘Bunătatea nu l-a dus la răzbunare ÅŸi a trăit mult ÅŸi fericit împreună cu celelalte fete soÅ£iile fraÅ£ilor lui morÅ£i. AÅŸa a demonstrat voinicia ÅŸi cinstea”.

‘El a dat trei probe la fata de împărat ca să vadă dacă o poate cere în căsătorie”.

‘ÃŽn basm vocea naratorului povesteÅŸte povestea”.

‘Basmul este creat pentru a se povesti”.

”Aleodor împărat este basm pentru că poate fi transmis de la om la om prin grai viu din gură în gură”.

‘Este basm popular pentru că este format din graiul mai multor oameni”.

‘Åžtiuca îl prefăcu pe Aleodor în peÅŸte ÅŸi îl vârî într-un stol de peÅŸti”.

‘Prâslea îşi iubea tatăl, de aceea l-a ajutat în legatură cu pomii”.

‘Prâslea a plecat în căutarea furăciosului”.

‘ÃŽn basmul ‘Prâslea cel voinic ÅŸi merele de aur’ personajul principal este prezentat într-un aspect social, unde Harap Alb este un fiu de crai mic ÅŸi harnic”.

‘Petre Ispirescu a cules basmul de la tatăl lui ÅŸi a zis că e ‘un ÅŸirag de piatră scumpă pe moÅŸia naÅ£ională”’.

Åži în redactarea epistolei, cel de-al doilea subiect al lucrării, elevii s-au aratat ‘maeÅŸtri” în alcătuirea de expresii amuzante:

‘Vino să cutreierăm cum cutreierau Creangă ÅŸi Eminescu prin de treci codrii de aramă de departe îi vezi albind”.

‘De abia aÅŸtept să ne vedem decurând să rătăcim printre copacii din pădure”.

‘De când am ajuns la bunicii mei, mă tot uit la un om care stă ca un măgar pe un deal”.

‘Ieri am fost cu bunicul la vânătoare ÅŸi am împuÅŸcat un mistreÅ£, pe care seara bunica l-a făcut chiftele”.

‘Am absolvit bine clasa a opta ÅŸi merg la liceu cu fruntea sus de bucurie”.

‘Aici la munte merge celularu, am semnal, verdeaţă ÅŸi nu te bate nimeni la cap”.

‘Organizăm concursuri de sciuri ÅŸi unul a rămas sciop, dar îi trece căi frumos iarna”.

‘Eu merg prin pădure ÅŸi culeg plante, folclor ÅŸi cântece de păsărele”.

‘Vântul care-ÅŸi bate aripile prin munÅ£i îţi dă un fior de dragoste tânără de îţi vine să tremuri”.

‘ÃŽn localitatea Buciumul bunicii mi au promis că sar putea să mă pot plimba prin pădure cu această ocazie voi vedea ÅŸi o căprioară”.

‘Bunicii mi-au aranjat o surpriză din pensia lor mizerabilă”.

‘Vino la mine. Poate că anul acesta nu sunt inundaÅ£ii. Dar ÅŸi la inundaÅ£ii a fost frumos. EmoÅ£iile erau can filme cu soldaÅ£i de salvare. M-am distrat sub cerul liber în cort lângă ape anul trecut”.

‘Vă doresc, în închierea scrisorii, multă sănătate ÅŸi aplauze multe din partea mea”.

‘ÃŽÅ£i mai aminteÅŸti când Å£i-am pus-o?”, întreaba un elev pe prietena sa în finalul epistolei redactate pentru examen. ROMPRES

Adauga un comentariu

*